Auto in buitenland verkopen

Gepost door B89 
Dag iedereen,

Topics over een auto vanuit Nederland aan een buitenlander verkopen of in ieder geval vooraf weten wie de koper is heb ik gevonden maar niets over eerst met een auto naar het buitenland rijden om hem vervolgens aldaar te verkopen, dus zonder dat je van tevoren weet wie de koper is.
Een aantal maanden met vakantie, aan het eind van die vakantie verkopen en met de trein terug bijvoorbeeld.
Is dit mogelijk en hoe zou ik dit aan moeten pakken?
Groeten
Eerste wat bij mij opkomt: oplichter?
Laat hem maar lekker bij jou de auto ophalen en hij mag de boel regelen!
Eerste wat bij opkomt: goed idee thumbs up

Wellicht ff RDW bellen?!
Eerste wat bij mij opkomt: even beter lezen!

Het zou binnen de EU geen probleem moeten zijn maar levert ongetwijfeld een hoop gedoe op. Misschien is het meest gemakkelijke de auto bij een (vooraf gecontacteerde) handelaar in te leveren?
Dat kan, indien het buiten EU is, voor je met vakantie gaat vraag het export kenteken aan. Export kenteken erop - naar de vakantie bestemming, auto inleveren, geld ontvangen en met andere vervoer naar huis. Is prima te doen. Neem contact met RDW voor meer info.
Terence
Eerste wat bij mij opkomt: oplichter?

typische hollandse reactie, alles uit het buitenland is per definitie een oplichter.
Ik doe veel via ebay, maar mensen uit NL durven vrijwel niets naar het buitenland te sturen.
Bedankt voor jullie antwoorden.
De bedoeling is dat ik eerst op vakantie ga met mijn auto, daar een koper vind tijdens de vakantie en dan daar mijn auto verkoop.
Ik heb gekeken op de RDW site en het lijkt erop dat het een kwestie is van een brief vanuit het vakantieland terug naar NL naar de RDW sturen met o.a. een kopie van een nieuw afgegeven buitenlands kentekenbewijs.
Groeten
En wat als je je auto niet verkoopt daar? Stel, je gaat drie weken op vakantie naar Spanje, dan ben je drie weken bezig om een koper te vinden? Heb je wel een beetje een idee of je auto te verkopen is en of er vraag naar is?
Ik ga wel langere tijd.
Het is een werkvakantie.
Ok, maar ik neem aan dat je je auto daar ook gedurende je verblijf wil blijven gebruiken? En dan aan het eind van je verblijf pas verkopen? Waar ga je eigenlijk heen en wat voor auto betreft het?
§anitarium
...Stel, je gaat drie weken op vakantie naar Spanje, dan ben je drie weken bezig om een koper te vinden? ...

daar ben je wel langer mee bezig. Auto's worden hier momenteel vrijwel niet verkocht. Ook niet in de 300-400 prijsklasse.
Richting Oekraďne is er altijd wel iemand te vinden die je van je auto af wil helpen.grinning smiley
Ik heb ook het idee dat het een Oostblokkerig land betreft. En qua auto een oudere diesel. Als je nu een W124 200 D uit '87 hebt bijvoorbeeld met 5 ton op de teller, die krijg je in NL voor nog geen € 250,- verkocht. Maak een leuk ritje richting het oosten en je kunt misschien nog wat winst maken.
Opel astra, Frankrijk ofzo.
Dus je wilt een simpele wagen in Frankrijk "ofzo" gaan verkopen? Je weet dus nog niet waar je een werkvakantie gaat houden? En weet je al of er wel vraag is naar een Nederlandse Opel Astra in Frankrijk "ofzo"?
Dat is het idee.
Nee, maar dat het een Nederlandse is doet er toch niet toe?
Zou toch moeten lukken in 2 maanden ofzo en anders ga ik gewoon flink naar beneden in de prijs op het einde toch?
Gewoon via een website ofzo, zoiets als marktplaats.
Aan de mensen die ik daar ontmoet vragen of ze interesse hebben of iemand weten en dat ze het kunnen zeggen aan iemand mochten ze iets horen dat iemand naar een autoop zoek is.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2011 15:12 door B89.
Als het je goed af gaat, waarom niet, kun je er je werk van maken om auto's zo te verkopen in het buitenland.
Maar waarom wil je per se de auto in het buitenland verkopen als je nu al aangeeft dat je flink in de prijs wil zakken als je de auto niet op tijd verkoopt? Waarom dan niet gewoon terug naar NL rijden en hier op MP zetten? Ik bedoel, in Frankrijk maak je waarschijnlijk geen winst op een Astra, maar ga je naar een Oostblokland, is er misschien wel wat meer te verdienen aan een Astra. Er gaan niet voor niets wekelijks Nederlandse auto's voor export richting Oost-Europa en niet richting Zuid-Europa.
Het is niet echt voor winst ofzo.
Meer omdat het me handig uitkomt om hem daar te verkopen.
gewoon terug naar huis rijden is geen optie?
@B89,

Is het een Astra diesel? Anders is hij per definitie niet te verkopen in Frankrijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep