Algemeen terugroep actie topic
 | Hallo,
Ik word er een beetje moe van dat toyota zoveel zwart gemaakt word de laatste tijd, maar ik weer zeker dat bijna elk merk terugroepacties heeft, las laatst van vw, bijna elk model was wel een terugroep actie dacht ik. Zo zijn er meerdere voorbeelden.
Op deze manier gaat iedereen weer roepen dat japans allemaal troep is. Jullie hebben vast wel meerdere voorbeelden van terugroepacties van andere merken dan toyota, alleen wat weer niet in het nieuws komt.
Wat zeggen jullie hierover?
PS, dit gaat niet alleen over de toyota terugroep acties. Dus past niet in dat andere topic.
|
 | Natuurlijk heeft ieder merk terugroepacties helaas. Alleen bij Toyota is het wel heel veel achter elkaar, misschien lijkt het juist daardoor dat volgens jou Toyota wordt zwart gemaakt.
|
 | Ah joh, maak je niet druk. Je weet net zo goed als ik (Camry) dat Japans geen troep is. Wees alleen maar blij dat er gelijk gereageerd wordt op een fout. Fouten maken is menselijk. Ik maak me niet druk, net nog zitten genieten met alle raampjes open,
|
 | Gelijk gereageerd? Daar zijn wel andere berichten over 
|
 | Ok, da's waar, je hebt me weer Meeuw.
Maar mijn boodschap is: ach, mijn auto rijdt prima. Als Toyota het de komende tijd niet presteert, ga ik gewoon eens rondkijken. Misschien heb ik dan wel geld voor een A8, Meeuw. Maar ja, eerst even sparen. Deze auto die ik nu heb gaat nog wel even mee, denk ik. Ik maak me niet druk om een merk.
|
Porsche Panamera laat zich niet vastpinnen
AMSTERDAM - Alle wereldwijd geleverde Porsches Panamera moeten een bezoek aan de dealer brengen. Gebleken is dat de gordels op de voorstoelen onder bepaalde omstandigheden niet direct vastklikken.
"Het gaat om specieke gevallen," legt de woordvoerster desgevraagd uit. "Wanneer de stoel in een uitzonderlijke positie staat, kan het voorkomen dat de gordel niet vastklikt. Voor de zekerheid modificeren we het item, al schiet de gordel zeker niet tijdens het rijden uit zichzelf los." Het euvel kan op alle types voorkomen, de S, 4S en Turbo.
Volgens Porsche is de oplossing een extra borging. In tien minuten is het euvel gefixt en kan de Panamera veilig de weg op. In Nederland geldt de modificatie voor een kleine 100 exemplaren. In het productieproces heeft de fabrikant de gordelvergrendeling inmiddels aangepast.
[www.telegraaf.nl]
|
 | Ik hoor niemand roepen dat Japanners troep zijn, en anders neem ik ze gewoon niet serieus. 
Dat is hetzelfde als zeggen dat Europese auto's lelijk zijn, alsof een Peugeot er hetzelfde uitziet als een Saab en die als een Seat.
Toyota is wat minder goed bezig de laatste tijd, maar bijv. Honda, Mitsubishi, Mazda of Subaru zijn nog steeds uitmuntende auto's prijs/kwalitatief gezien.
|
 | De Camry is niets mis mee. Ouderwetse Toyota kwaliteit! Zou er lekker mee doorrijden Een kennis van mij heeft zijn 13 jaar oude Camry ingeruild voor een Volvo V70. Jaar lang ellende.
|
 | Terugroepen is niet erg en komt bij elk merk wel eens voor. Juist het niet terugroepen heeft Toyota in de USA een boete opgeleverd. En als je net de grootste fabrikant ter wereld bent geworden, omdat je bekend staat met je suffe maar degelijke producten, is dat natuurlijk groot nieuws.
Toyota heeft het aan zichzelf te wijten. Vroeger gebruikten ze eerst de thuismarkt een jaar om de fouten eruit te halen, en gingen pas daarna exporteren. Die tijd hebben ze zichzelf echter niet meer gegund in hun expansiedrift.
|
 | Er zijn genoeg merken die verborgen gebreken niet aan het licht brengen, en keihard blijven ontkennen dat de fouten bestaan. Veel modifictaties gebeuren ook tijdens normaal onderhoud, zodat de consument van niets weet. Uiteraard was Toyota fout, maar om er nou zo'n heisa van te maken vind ik overdreven en speelt alleen maar in de kaart van de Amerikaanse autoproducenten. Blijkbaar doet Europa ook vrolijk mee, als het een Toyota was geweest die laatst op zijn dak was gegaan bij een elandtest was dit geheid wereldnieuws geworden. Nu is het een Citroen, en wordt het afgedaan met een klein berichtje op pagina 127. @SFC-BBQ, de kwaliteit van Toyota laat nog altijd bijna alle Europeanen achter zich, al hebben ze wel een klein stapje terug gedaan idd.
|
 | Honda roept Acura TSX terug
Honda roept in de Verenigde Staten 167.255 auto’s van het type Acura TSX terug naar de garages. De autoproducent zegt dat er een risico bestaat van lekkage van vloeistof van de stuurbekrachtiging, waardoor brand onder de motorkap kan ontstaan. De TSX wordt in Europa onder eigen label verkocht als Accord. De terugroepactie betreft de modellen met een 2,4 liter benzinemotor die in de jaren 2004 tot 2008 zijn geproduceerd. In één geval is er brand gerapporteerd als gevolg van een vloeistoflek. Volgens Honda kunnen verouderde stuurhoezen gaan barsten en vervolgens vloeistof lekken. Lekkende vloeistof op de hete motor kan rook en een brandgeur veroorzaken. Ook is er potentieel gevaar dat brand ontstaat. De eigenaren van de Honda’s kunnen de stuurhoezen gratis laten vervangen bij hun Acura dealers. De terugroepactie betreft alleen auto’s die in de Verenigde Staten zijn verkocht. Acura is het specifiek voor de Noord Amerikaanse markt ontwikkelde premiummerk van Honda.
Bron: [www.autointernationaal.nl]
|
 | De hoeveelheid aan snufjes en de tijd tussen tekentafel en auto dragen bij aan de hoeveelheid terugroepacties. Het lijkt wel of de modellen nog niet "af" zijn maar na de verkoop met behulp van "updates" steeds beter worden. Ik denk dat fabrikanten daar iets aan moeten doen; voor een mobieltje is dit misschien te accepteren maar voor een auto niet. Daarnaast moet een model ook erg snel weer vervangen worden voor een nieuw model waardoor de kinderziektes er nooit helemaal uit gaan; een Peugeot 205 uit 1998 is gewoon goed omdat deze 15 (!) jaar in productie is geweest. Tegenwoordig gaat een model nog maar 1 of 2 jaar mee.
Tenslotte moeten we de berichtgeving ook met een korrel zout nemen. Op de radio hoorde ik dat de productie van de Lexus GX460 is gestaakt omdat deze zou omvallen op hoge snelheid; dat lijkt me inderdaad zeer ernstig. Consumer Reports (die het bericht naar buiten heeft gebracht) zegt later in een verklaring dat: "Er is een kans dat de GX460 kantelt wanneer deze op hoge snelheid een bocht wordt ingestuurd waarbij het gas wordt losgelaten en het achterwiel een trottoirband raakt."
Maar zoals het volgende filmpje ook al laat zien, waarom horen we niks van de Jeeps? Of zijn dit achterbakse trucs om de Amerikaanse autoindustrie weer aan te wakkeren door de Japanse autoindustrie zwart te maken? : [www.youtube.com]
De onafhankelijkheid van Consumer Reports kun je zoiezo in twijfel trekken, hetzelfde bedrijf wat een Lexus zwart maakt is namelijk wel erg blij met de nieuwe Jeep Cherokee: [www.youtube.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2010 20:39 door Toetsje.
|
 | Bij deze in het juiste topic:
Autofabrikant General Motors (GM) roept 1,5 miljoen auto's en vrachtwagens terug vanwege een verhoogd risico op kortsluiting in de verwarming van het sproeisysteem. Daardoor kan brand ontstaan.
Het gaat om voertuigen die gemaakt zijn tussen 2006 en 2009. Bij GM zijn vijf gevallen bekend waarbij er daadwerkelijk vuur ontstond. Het vuur leidde in geen van deze gevallen tot ongelukken of verwondingen.
De verwarming zorgt ervoor dat het water dat wordt gebruikt om de ruiten schoon te spoelen niet bevriest. GM heeft dealers opgedragen om de verwarming van het systeem permanent onklaar te maken. De autobezitters krijgen ter compensatie $100. Bron: FD.nl
Boontje komt om z'n loontje...? Want op 22.02.2010 wordt 't vlgde gemeld: "Merken van General Motors en Ford geven inmiddels extra inruilpremie aan klanten die hun Toyota inruilen" Bron: Autoweek.nl
|
 | en daar gaan we weer! 
"Toyota zegt dat 270.000 voertuigen defecte motoren hebben"
OKYO – Toyota Motor Corp. said Thursday about 270,000 cars sold worldwide — including luxury Lexus sedans — have faulty engines, the latest quality lapse to hit the automaker following massive global recalls.
Japan's public broadcaster NHK and Kyodo News agency said Toyota, the world's No. 1 automaker, was considering recalling the vehicles but didn't name sources.
Toyota spokesman Hideaki Homma said the company was considering measures to deal with the problem of defective engines that can stall while the vehicle is moving. He would not confirm a recall was being considered.
The automaker has been working to patch up its reputation after recalling more than 8 million vehicles worldwide because of unintended acceleration and other defects.
Of the 270,000 vehicles with engine problems, some 180,000 were sold overseas and the rest in Japan. They include the popular Crown and seven models of luxury Lexus sedans.
Toyota said there have been no reports of accidents linked to the faulty engines. It did not say how it learned about the engine troubles.
The automaker's shares fell 1.1 percent to 3,045 yen in Tokyo on Thursday.
U.S. authorities recently slapped Toyota with a record $16.4 million fine for acting too slowly to recall vehicles with defects. Toyota dealers have repaired millions of vehicles, but the automaker still faces more than 200 lawsuits tied to accidents, the lower resale value of Toyota vehicles and the drop in the company's stock.
In the aftermath of the recalls, Congress is considering an upgrade to auto safety laws to toughen potential penalties against automakers, give the U.S. government more powers to demand a recall and push car companies to meet new safety standards.
Toyota said last week it will recall 17,000 Lexus luxury hybrids after testing showed that fuel can spill during a rear-end crash.
|
 | Opel roept nieuwe Corsa's terug RSSELSHEIM (AFN)
Opel roept 15.500 nieuwe Corsa's in Europa terug naar de garage wegens problemen met de handrem, aldus een woordvoerder van de Duitse autofabrikant woensdag.
Volgens hem heeft het euvel niet geleid tot ongelukken en gaat het om een voorzorgsmaatregel bij het nieuwste model van de Corsa. In de garage wordt de remschijf aangepast of zonodig vervangen.
[www.telegraaf.nl]
|
 | Mazda roept 320.000 auto's terug
NEW YORK - De Japanse autoproducent Mazda roept in Noord-Amerika 320.000 auto's terug naar de garage in verband met een potentieel defect in de stuurbekrachtiging.
Het gaat om auto's in de Verenigde Staten, Canada en Mexico, aldus het concern woensdag. De terugroeping betreft auto's van de populaire Mazda 3 en Mazda 5 modellen die zijn gemaakt tussen 2 april 2007 en 30 november 2008.
De NHTSA, de Amerikaanse organisatie die toezicht houdt op de verkeersveiligheid, begon in juli al een onderzoek naar het mankement, nadat er 33 klachten over de auto's waren binnengekomen. Door het defect kan de stuurbekrachtiging plotseling wegvallen terwijl de auto rijdt, aldus de NHTSA. Dat verhindert dat de auto kan worden bestuurd zoals verwacht en vergroot de kans op een ongeluk.
Bron: nu.nl
|
 | Aanvulling op 't vorige bericht:
Mazda roept half miljoen auto's terug
DEN HAAG - De Japanse autofabrikant Mazda gaat wereldwijd meer dan een half miljoen auto's terugroepen naar de garage wegens een mogelijk defect aan de stuurbekrachtiging. Het gaat om de grootste terugroepactie van het concern ooit.
Mazda maakte woensdag al bekend 320.000 auto's in de Verenigde Staten, Canada en Mexico terug te roepen. Het concern gaat nu ook auto's terughalen uit zijn belangrijke exportmarkten Australië en Europa. De actie betreft auto's van de populaire Mazda 3 en Mazda 5 modellen die zijn gemaakt tussen 2 april 2007 en 30 november 2008. Door het defect kan de stuurbekrachtiging plotseling wegvallen terwijl de auto rijdt. Dat verhindert dat de auto kan worden bestuurd zoals verwacht en vergroot de kans op een ongeluk.
|
 | Ik las het ook op nu.nl, erg vervelend denk ik als je stuurbekrachtiging ineens uitvalt.
|
 | Terugroepactie: Bentley-logo roest!
Bentley haalt in de VS een aantal Arnages, Brooklands en Azures terug vanwege roest aan het radiatorornament.
De Amerikaanse veiligheidsorganisatie National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) heeft opdracht gegeven om 596 Bentleys van de types Arnage, Azure en Brooklands van de bouwjaren 2007 tot 2009 terug te roepen wegens een roestprobleem aan het intrekmechanisme van het radiatorornament. Door de corrosie is het bij aanrijding met een voetganger mogelijk dat het embleem zich niet intrekt, zoals de bedoeling is. Hierdoor is het volgens de Amerikaanse overheid mogelijk dat er verwondingen ontstaan. Aan het einde van september heeft de Bentley-werkplaats de benodigde onderdelen in huis om het probleem op te lossen. De ‘Winged B’ is als radiatorornament niet standaard, maar een geliefde optie bij kopers van deze auto’s. Motorkap- en radiatorornamenten verdwijnen langzaam maar zeker. De voetgangersveiligheid is daarvan de belangrijkste oorzaak. Zelfs de varianten die middels een veer omgebogen worden bij een aanrijding, raken in onbruik. Bentley en Rolls-Royce zijn bijna nog de enige merken die dit kenmerk gebruiken – doordat ze intrekbaar zijn, komen ze nog door de typegoedkeuring.
Bron: [www.autoweek.nl]
|
 | Dodge / Chrysler heeft ook een recall voor de Sebring en Avenger ivm het niet meer kunnen veranderen van versnelling (alleen voor de automaat)
|
 | Auto's worden om de haverklap teruggeroepen. Vaak merk je als eigenaar/berijder dat niet eens, modificaties worden vaak tezamen met onderhoud uitgevoerd.
|
 | Duizenden Cadillacs terug naar fabriek
Inzittenden zouden een te grote kans op verwondingen hebben als ze tijdens een ongeval geen autogordel dragen. Dat meldde een woordvoerder van de fabriek vrijdag. De terugroepactie geldt voor de Cadillac CTS en CTS-V uit de jaren 2009 en 2010. Crashtests toonden aan dat de voertuigen niet voldoen aan de Amerikaanse eisen.
De krachten op de benen van een klein iemand op de voorste passagierstoel kunnen te groot worden, als deze persoon bij een botsing geen gordel draagt. Volgens de woordvoerder is een terugroepactie in andere landen niet nodig, omdat bijna overal wetten gelden die het gebruik van autogordels verplicht stellen.
|
 | Lijkt me meer de verantwoordelijkheid van de inzittenden zelf om sowieso altijd de gordel te gebruiken
|
 | Quote D. Elzinga
Lijkt me meer de verantwoordelijkheid van de inzittenden zelf om sowieso altijd de gordel te gebruiken 
In Amerika denken ze daar anders over, je bent daar vrij om je gordel wel dan niet te dragen.
|
 | Dan nog moet je zelf zo verstandig zijn het wel te doen.
Ik dacht altijd dat ze in de USA net als hier ook een gordelplicht kenden (al kan dat natuurlijk per staat verschillen).
|
 | Zelfs de "premium" Duitsers ontspringen de dans niet.
BMW roept wereldwijd 350.000 auto's terug
De Duitse autofabrikant BMW roept wereldwijd circa 350.000 auto's terug naar de garage wegens remproblemen. In Nederland worden tweeduizend auto's teruggeroepen. Dat liet BMW vandaag weten.Het gaat om BMW's van de 5-, 6- en 7-serie en 5800 Rolls-Royce Phantoms. In de Verenigde Staten worden de meeste auto's teruggeroepen (198.000). Er zijn problemen met de rembekrachtiging, waardoor remmen moeizamer gaat dan normaal. Er zijn geen berichten over ongelukken door het defect.
In Nederland worden alleen BMW's naar de garage teruggeroepen, aldus een woordvoerder van BMW Nederland. Eigenaars krijgen daar volgende week bericht over. De reparatie duurt ongeveer een uur en is gratis. NRC.nl
|
 | Inderdaad...
Mercedes roept 85.000 auto's terug in VS
Uitgegeven: 10 oktober 2010 00:49 Laatst gewijzigd: 10 oktober 2010 00:49
WASHINGTON - Autofabrikant Mercedes-Benz roept in de Verenigde Staten 85.000 auto's uit de C- en E-klasse terug. Door mogelijke problemen met de stuursystemen in de auto lopen automobilisten een verhoogd risico de controle over de auto te verliezen, maakte Mercedes zaterdagavond bekend. Het probleem wordt veroorzaakt door het verlies van vloeistof, waardoor de stuurbekrachtiging niet meer goed werkt. Eigenaren van een Mercedes C-klasse uit 2010 en de nieuwste versie van de E-klasse kunnen hun bolide kosteloos laten nakijken bij de dealer.
[www.nu.nl]
|
Toyota roept opnieuw auto's terug
ANP TOKIO - De Japanse autofabrikant Toyota roept in Japan meer dan 600.000 auto's terug, omdat de kans bestaat dat zij een technisch mankement hebben. Dat maakte Toyota donderdag bekend.
Het gaat om elf modellen, waaronder de Crown sedan en de Lexus IS en GS. Het merendeel is gebouwd tussen mei 2002 en maart 2006. Toyota heeft melding gemaakt van drie mogelijke defecten, waarvan een zich kan voordoen in het remsysteem. De problemen hebben de afgelopen jaren geen ongelukken veroorzaakt, beweert Toyota.
Toyota moest eerder wereldwijd vele miljoenen auto's terugroepen wegens onder meer problemen met het gaspedaal. (ANP)
[www.ad.nl]
|
 | Het zal je maar gebeuren ...
Quote DS Online
Heupprotheses deugen niet Bedrijf roept 93.000 kunstheupen terug
BRUSSEL - Een Amerikaans bedrijf roept 93.000 kunstheupen terug voor revisie. Helaas zijn de meeste al ingeplant, onder meer bij honderden Belgen.
Een nagelnieuwe gezinswagen die door de constructeur wordt teruggeroepen omdat het gaspedaal hapert: het overkwam dit jaar acht miljoen Toyota-klanten. Vervelend, ongetwijfeld: je auto moeten terugbrengen naar de garage en in afwachting van de herstelling met een te krappe vervangwagen rijden. Vervelender nog is wat 93.000 bezitters van een kunstheup dezer dagen overkomt. Zij hebben te horen gekregen dat de bij hen ingebrachte prothese defecten vertoont. De betrokkenen zijn opgeroepen voor controle en moeten, als het resultaat tegenvalt, opnieuw onder het mes voor een nieuwe vervangheup – een pijnlijke ingreep met een revalidatietijd van meerdere maanden.
Producent van de teruggeroepen protheses is het Amerikaanse DePuy Orthopaedics, een afdeling van Johnson & Johnson. Zij brengt diverse kunstheupen op de markt, waaronder het ASR XL Acetabular System en het ASR Hip Resurfacing System. De eerste bestaat uit een steel die in het dijbeen wordt vastgezet, een kop die op de steel komt en een kom die in het bekken wordt vastgezet. De tweede bestaat uit enkel een heupkop en een heupkom.
DePuy besloot tot terugroeping nadat het gegevens had ingezien van het protheseregister van Engeland en Wales, een soort stamboek waarin wordt bijgehouden hoeveel exemplaren van een bepaald type prothese geplaatst worden en hoe vaak een hersteloperatie nodig is – bijvoorbeeld omdat de prothese los komt te zitten. Bij nogal wat mensen met een DePuy-prothese ging het geopereerde gewricht binnen de vijf jaar na plaatsing pijn doen en zwellen. In een op de acht gevallen moest een hersteloperatie het probleem verhelpen. De vrees dat voortgezette slijtage van de kunstheupen zou kunnen leiden tot ernstiger complicaties zoals een heupbeenbreuk, deed DePuy besluiten beide kunstgewrichten van de markt te halen.
In ons land dragen honderden mensen een prothese van DePuy. ‘Vooral bij jonge mensen planten we de twee types geregeld in', zegt Kristoff Corten, orthopedisch chirurg bij het universitaire ziekenhuis Pellenberg. ‘Ze hebben zowel in de heupkop als in de heupkom een loopvlak van metaal. Het voordeel van zulke metaal-op-metaalprotheses is dat ze minder gauw slijten dan klassieke types waarin plastic scharniert met metaal.' Voor jonge, nog actieve mensen is zo'n slijtvaste prothese een duurzame keuze, geeft Corten aan: ook bij zware belasting gaat ze heel lang mee zonder dat ze los komt te zitten.
Voorwaarde is wel dat ze uiterst nauwkeurig wordt geplaatst, zodat de loopvlakken van het kunstgewricht soepel met elkaar scharnieren. Gaat daar iets verkeerd en gaan de loopvlakken ‘schuren', dan verkeert het voordeel van een metaal-metaalprothese algauw in een nadeel. Dan komen er rond het kunstgewricht sporen vrij van kobalt, chroom en molybdeen (de bestanddelen van de legering die het loopoppervlak bekleedt).
‘Meestal kan dat geen kwaad', zegt Corten: ‘We hebben dertig jaar ervaring met metaal-metaalprotheses; over het algemeen worden ze goed verdragen.' Maar als té veel metaal vrijkomt, kan een overgevoeligheidsreactie in het lichaam merkbaar worden. Dan ontstaat iets wat op een infectie lijkt, met roodheid, zwelling en soms de vorming van pus rond het gewricht. Dat lijkt het geval te zijn met de kunstheupen van DePuy, waarvan wereldwijd 93.000 stuks zijn geplaatst.
Moet bij al deze mensen nu de kunstheup worden uitgehaald en vervangen door een veiliger type? Nee, zegt Corten. ‘Wel worden deze patiënten van nabij gevolgd. Zo gauw ze pijn krijgen of we metaalsporen vinden in hun bloed, bekijken we of een hersteloperatie nodig is.' Vijfhonderd Belgen zouden inmiddels te horen hebben gekregen dat dat het geval is. DePuy noch Johnson & Johnson, die de kosten van de herstelingrepen vergoeden, reageerde gisteren op de vraag om toelichting.
|
 | Wellicht idem als Wouter :
Quote DS Online
1.340 Lexus-wagens teruggeroepen in België
De terugroepactie van Toyota naar aanleiding van problemen met het remsysteem, heeft in België betrekking op 1.340 wagens. Het gaat om verschillende Lexus-modellen.
Dat bevestigt een Belgische woordvoerder van het bedrijf. Er is een probleem met de remmen, waarbij er remvloeistof kan ontsnappen. Het gaat om de zoveelste terugroepactie van het bedrijf, die een zware slag aan het imago toebrengt.
Wereldwijd worden er ruim 1,5 miljoen wagens teruggeroepen, waarvan de overgrote meerderheid in de VS en in Japan.In Europa worden er 50.000 stuks naar de garage teruggeroepen.
De jongste terugroepactie heeft betrekking op de modellen Avalon, Reiz, 4x4 Highlander en de Lexus RX330, GS300, IS250 en IS350.
"Er kan een kleine hoeveelheid remvloeistof ontsnappen, waardoor er een lichtje gaat flikkeren dat wijst op een probleem in het remsysteem", aldus de grootste autobouwer ter wereld.
"In het slechtste geval kan de rem iets aan kracht verliezen", preciseert een woordvoerder, die tegelijk beklemtoont dat er nog geen ongevallen gebeurden als gevolg van het defect.
Het gaat om Lexus-modellen die al enkele jaren in ons land verkocht worden.
|
 | Only in America;
Millions of Fords recalled for engine-fire risk still unrepaired
WASHINGTON -- About 8.4 million Ford vehicles that can possibly catch fire remain on the road because of lack of owner information even after the largest U.S. safety recall ever, regulators said today.
The National Highway Traffic Safety Administration urged owners of the 14 million vehicles recalled between 1999 and 2009 for leaky cruise-control switches to take their unrepaired vehicles in to dealers. The switches on those vehicles may leak into the antilock brake system, Ford has said.
“If not repaired, the vehicles can catch fire, even if they are turned off, parked and unattended,” NHTSA's statement today said.
A NHTSA spokeswoman said that about 60 percent of the 14 million recalled vehicles -- or 8.4 million – have not been brought in for repair by owners.
Typically, about 30 percent of recalled vehicles are not returned for repair within a year-and-a-half of the announcement, said the spokeswoman, who asked not to be named.
Today's statement singled out used-car owners who may not know whether the vehicles they bought had ever been returned to dealers for needed repairs.
It also urged owners “to watch for potential warning signs of an imminent fire.”
Those signs include a cruise-control system or brake lights that stop working, low brake fluid and the illumination of brake warning lights on the dashboard.
Ford has notified owners about the recalls a number of times, company spokesman Wesley Sherwood said.
The repair rate for the Ford models has been “likely lower than typical” because of their age, he added.
NHTSA praised the automaker's notification efforts as “diligent.”
Among the models that have been recalled over the years are 1992-2003 E series, 1993-2003 F series, 1995-2003 Windstars, 1995-2002 Explorers and 1995-2003 Rangers.
Ford's series of eight recalls for the same defect amounted to the largest-ever U.S. recall, according to NHTSA data. The 14 million vehicles recalled are nearly double the size of the next biggest.
Ford's most recent recall of 4.5 million vehicles for leaky cruise-control switches was in October 2009 after customer complaints of 72 fires.
Autonews.com
|
 | Lees hier vaak dat Autoweek toch erg op de terugroep acties inspeeld maar heb deze gemist.
Webasto / Hollandia schuifdaken waarbij het glas plots er uit kan klappen met alle gevolgen vandien.
Ook ik heb zo een dak, en heb een schrijven mogen ontvangen. Een nette uitleg, en een link naar een website;
[www.sunroofcheck.com]
[www.youtube.com]
De mijne begint met 640 dus heb de recal niet nodig.
|
 | Mazda roept auto terug vanwege spin in tank NEW YORK (AFN) - De Japanse autoproducent Mazda moet in de Verenigde Staten 52.000 auto's terugroepen naar de garage om een speciale veer te monteren in de brandstoftank om spinnen buiten te houden. Dat heeft Mazda donderdag bekendgemaakt.
Het probleem kwam voor het eerst aan het licht in oktober 2009 toen een autodealer een spinnenweb had ontdekt in een ontluchtingsslang van een lekkende benzinetank. Het web veroorzaakte een verstopping van de slang, waardoor grote drukverschillen in de tank ontstonden. Het gevolg daarvan was een lekkage in de brandstoftank.
De terugroepactie heeft betrekking op de Mazda 6 van de bouwjaren 2009 en 2010. De dealer gaat de auto's controleren op lekkages, het ontluchtingssysteem reinigen en een speciale veer monteren om ,,indringen van spinnen te voorkomen'', aldus Mazda.
link
Die reden voor een terugroepactie was ik iig nog niet eerder tegengekomen
|
 | vooral opvallend dat Autoweek er geen melding van maakt op de homepage, terwijl het overal al staat, van autoblog, tot autowereld.
|
 | BMW en VW roepen auto's terug
AMSTERDAM - BMW en VW roepen honderdduizenden auto's terug naar de garage in verband met problemen aan de motor.
Wereldwijd laat BMW 235.000 Mini's terug naar de garage komen om de waterpomp te vervangen. Volgens een woordvoerder gaat het in ons land om 1700 exemplaren en zijn het alleen Mini's, die van een turbocharger (S en Cooper Works) zijn voorzien. In Amerika blijken zich enkele problemen te hebben voorgedaan met oververhitte motoren. In ons land zijn er volgens de importeur tot nu toe geen meldingen geweest. Het vervangen brengt voor de Mini-eigenaar geen kosten met zich mee en de reparatie neemt ongeveer een uur in beslag. Ook Volkswagen heeft gekozen voor een terugroepactie en bij dit merk gaat het wereldwijd om 300.000 exemplaren terwijl in Nederland 4000 auto's voor een kort bezoek naar de garage moeten. Volgens een woordvoerder gaat het om een preventieve actie en worden er trillingsdempers op de brandstofleidingen van de 2.0 liter dieselmotor geplaatst. ,,Door trillingen van de motor zouden er scheurtjes in de leidingen kunnen ontstaan. Om dit te voorkomen, worden er trillingsdempertjes geplaatst. Deze werkzaamheden duren een kwartiertje en worden uiteraard gratis uitgvoerd," aldus een woordvoerder.
nu.nl
|
 | Quote adinsx
vooral opvallend dat Autoweek er geen melding van maakt op de homepage, terwijl het overal al staat, van autoblog, tot autowereld.
Inderdaad. Ik probeer toch echt AW als neutraal te zien, maar ze maken zichzelf wel verdacht steeds. Daar kan het winnen van de Picanto in de dubbeltest helaas niet veel aan veranderen. Nu, ik ben dan ook weer niet genoeg gemotiveerd om AW zelf op de hoogte te brengen van dit bericht.
|
 | Afgelopen maandag zou mijn nieuwe Opel Zafira Tourer geleverd worden (lease). De vrijdag ervoor gebeld door de dealer dat de uitlevering door Opel wordt tegengehouden vanwege een mogelijk defect. Meer informatie kon de dealer ook niet geven. Deze week wat uitzoekwerk gedaan maar vanuit Nederland is geen informatie te vinden. De dealer geeft inmiddels aan dat er iets van het instrumentenpaneel vervangen moet worden voordat de auto uitgeleverd mag worden. Over de levertijd van de onderdelen kunnen ze nog niets zeggen en dus van de auto ook niet: Kan morgen zijn, maar ook veel langer duren.
Wel wat informatie op een Duitse website gevonden:
citaat:
Mein Zafira Tourer Innovation 2.0 EcoTec 130PS (119 mg/km, CO2) steht definitiv beim Händler und darf
nicht ausgeliefert werden.
Grund:
Kein offizieller Grund vom Händler angegeben!
In offizieller Grund: Instrumenten- / Armaturenbefestigung
Ursache: Unbekannt, laut Spekulationen Schweiß Befestigung En van dezelfde site:
Sehr geehrte Damen und Herren,
liebe Opel Partner,
wir haben festgestellt, dass bei einigen Fahrzeugen der Träger der Instrumententafel nicht gemäß
Spezifikation geschweißt wurde.
Daher haben wir uns entschieden, bis auf weiteres einen Auslieferungsstopp für diese Fahrzeuge
auszusprechen.
Bitte stellen Sie sicher, dass die betroffenen Fahrzeuge, die sich noch in Ihrem Betrieb befinden,
auf keinen Fall endabgeliefert werden.
Sobald weiterführende Informationen vorliegen, werden wir Sie mit separaten Rundschreiben
informieren.
Bitte beachten Sie, dass nur die in der FIN-Liste genannten Fahrzeuge betroffen sind.
Mit freundlichen Grüßen
Adam Opel AG
Frank Mattheis
Leiter Service Center Lijkt dus een serieus probleem te zijn.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2012 12:18 door zoetbb1.
|
 | Mmm, zag er toevallig net één voorbijrijden, hier. Eerste die ik "life" (op de openbare weg) heb gezien.
|
 | Eerst de Ampera die uitgesteld werd, nu de Zafira... lekker bezig daar.
|
 | Zal mijn broer eens waarschuwen; die verwacht hem in maart.
|
 | Lijkt me een detail en in dit geval ook heel logisch dat het verhelpen voordat ze die dingen massaal de weg opsturen, beter om dit aan te passen voor de auto's op de weg komen dan dat er in een later stadium auto's terug moeten komen voor een terugroepactie. Ding is er pas net dus het aantal wat nu al rondrijd is minimaal lijkt me.
|
 | Wat zijn dat soort dingen toch waardeloos. Volgende keer iets intensiever testen met prototypes voordat de auto uit de fabriek rolt?
|
 | Er staat niet dat de las onvoldoende stevig is of zo. Het kan net zo goed een visueel "probleempje" zijn, bv een lelijke lasnaad.
nicht gemäß Spezifikation geschweißt wurde.
Ligt er dus maar net aan wat die "specificaties" dan wel zijn.
|
 | Opel is lekker bezig... Motoren lopen achter, eigen modellen ontwikkelen gebeurt amper (Ampera, Mokka, Antara, Agila, Vivaro etc.) en de ene terugroepactie na de andere.
|
 | Quote i4S
Opel is lekker bezig... Motoren lopen achter, eigen modellen ontwikkelen gebeurt amper (Ampera, Mokka, Antara, Agila, Vivaro etc.) en de ene terugroepactie na de andere.
De fabrikant capeert tijdig een probleem en wilt eraan verhelpen voaraleer er mogelijk ergere gevolgen zijn...en daar verschijnen de eerste kankeraars en azijnpissers al. Het probleem dat auto's onder druk van marketing vroegtijdig gelanceerd worden ennen spijtig genoeg bijna alle fabrikanten. Niet nodig daarom op Opel te schieten.
|
 | Quote i4S
Opel is lekker bezig... Motoren lopen achter, eigen modellen ontwikkelen gebeurt amper (Ampera, Mokka, Antara, Agila, Vivaro etc.) en de ene terugroepactie na de andere.
Stemmingmakerij dit. 
|
 | Quote Total Loss
Quote i4S
Stemmingmakerij dit. 
Nee hoor, ik som een paar feiten op
|
|