FM transmitter voor de autoradio

Gepost door CitroŽn Freak 
Ik wil voor mijn autoradio graag een FM transmitter kopen.

Maar heeft iemand ervaring met deze dingen?
Zo ja, zijn die positief of negatief, en waarom?

En waar kan je deze dingen eigenlijk kopen?drinking smiley
Sinds begin dit jaar zijn ze in NL toegestaan
Ik heb er zelf een, een Belkin Tunebase.

Werkt niet slecht. Zeker niet als je een frequentie zoekt waar niks op is heb je redelijk geluid thumbs up

Uiteraard is het nooit zo mooi als een aansluiting via een kabel winking smiley

Werkt niet slecht. Zeker niet als je een frequentie zoekt waar niks op is heb je redelijk geluid

Uiteraard is het nooit zo mooi als een aansluiting via een kabel

Hier dezelfde ervaring met een McAlly iPod cup. Kost relatief weinig en daar is de kwaliteit ook naar.

En waar kan je deze dingen eigenlijk kopen?

Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt, andere electronicazaak of via internet.
ervaringen: [gathering.tweakers.net]

waar kun je ze kopen:
[www.conrad.nl] (code 022077 - 89 gebruiken voor 7,50 korting smileys with beer)
[www.dealextreme.com] (goedkoop)
[www.your-stuff.nl]

ik zie trouwens dat ze tegenwoordig ook leverbaar zijn met een sd-slot, erg handig!
Kost inderdaad niet veel meer en je vind ze in haast alle multimedia/audio shops. Prijzen tot 15-20 euro.
Ik heb er zelf eentje besteld via ebay maar ik vond de kwaliteit serieus tegenvallen, ik ben dan ook een audiofiel.
Dat zijn veel antwoorden in een korte tijd! Dat is mooi.

Hebben mensen nog typs op het gebied van modellen?
bijv. die moet je echt niet nemen, of die juist wel?

Ik heb deze al voorbij zien komen:
- Belkin Tunebase
Er kwam in een test v/d consumentengids van zo'n 8 van die dingen maar 1 2 uit met een acceptabel geluid, het was ook nog eens de goodkoopste, ECHTER, heb ik die gids niet meer en ben vergeten welk merk/model het was crying smilie thumbs down

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2008 15:16 door S. Chaap.
Aah, gevonden op de website. Deze 2 zijn het best getest (oa. het minste ruis), en relatief goedkoop. Waar je ze kunt krijgen weet ik niet, maar vast wel ergens op een onlineshop te vinden.

Caliber PMT 200 : E 25
MusicFly SD : E 40
Ik had de link van de test er op willen zetten echter toch maar niet.:sad smiley
Hieronder de tekst. smiling smiley

Kensington Liquid FM Plus
Richtprijs: Ä60
Deze transmitter is gemakkelijk te gebruiken, maar het belangrijkste, muziek beluisteren, lukt niet. Door het gekraak en geruis is wel wat geluid te herkennen, maar dat is geen genot voor het oor. Bij het zoeken naar vrije frequenties wordt soms een frequentie aangegeven waar al een luid radiostation op uitzendt.

Kensington Liquid FM Deluxe for iPod
Richtprijs: Ä100
Alleen als je de iPod of transmitter vastpakt werkt deze transmitter.
Ligt de iPod los op de autostoel, dan wordt de muziek al snel weggedrukt door geruis of radiozenders op de achtergrond. Ook via veel andere frequenties is geen muziek van de iPod via de autoradio te horen.

Venturi Rock on
Met een slechte gebruiksaanwijzing lukt het toch om alles aan de praat te krijgen. Bij stilstand van de auto is de ontvangst heel goed, maar tijdens het rijden hoor je veel geruis. De kwaliteit verbetert door het aanraken van de mp3-speler of de transmitter, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Handsfree bellen en muziek beluisteren is mogelijk met sommige mobiele telefoons (via Bluetooth).
Kijk op de site www.myventuri.com om te zien welke functie bij welke telefoon wordt ondersteund.

TrekStor
Richtprijs: Ä35
Naast een ingang voor een mp3-speler bevat de transmitter ook een USB-ingang. Je kunt daarmee ook muziek van een USB-stick beluisteren. In de testauto werkte het apparaatje echter niet. We stemden af op verschillende frequenties, maar ruis was het enige resultaat. Pak je de TrekStor vast, dan wordt de kwaliteit iets beter, maar zťlf als antenne functioneren lijkt niet de bedoeling.

MusicFly SD
Richtprijs: Ä40
Van de geteste exemplaren was dit het meest veelzijdige apparaat. Deze transmitter met draadloze afstandsbediening, speelt muziek van de mp3-speler, een USB-stick, maar ook van een SD-geheugenkaart. Wil je een volgend nummer horen van je mp3-speler, dan werkt de afstandsbediening niet. De functie werkt wel bij de USB-stick en SD-kaart. Het geluid is vrij goed. Je hoort wel een zacht achtergrondgeruis.

Belkin Tunecast 3
Richtprijs: Ä55
Met een aparte voeding voor de sigarettenaansteker zorgt deze transmitter voor veel draden in de auto. Het apparaat werkt ook op batterijen. Net als bij veel andere geteste exemplaren kan de muziek zich ook bij dit merk niet door de storingen en het geruis heen worstelen. Sowieso moet je het volume van de mp3-speler flink open zetten. Is er wel muziek te horen, dan klinkt dit bij vlagen redelijk. Toch is ook dit apparaat gewoon niet bruikbaar.

Belkin TuneBase FM
Deze transmitter is speciaal voor de iPod. Bijgeleverde adapters werken met alle iPods en iPhones. Bij het plaatsen van de iPod in de houder wordt deze ook meteen opgeladen. De geluidskwaliteit van de muziek valt toch wat tegen. Welke frequentie je ook kiest, er is net wat teveel ruis op de achtergrond.

Parrot
Fraai en degelijk qua vormgeving, kwalitatief een stuk minder goed. Draadloos bellen via Bluetooth is theoretisch mogelijk, maar door de slechte verbinding werkt het maar af en toe. De FM-transmissie is ronduit slecht. Rijdend is helemaal geen verbinding te krijgen. Stilstaand hoor je maar een heel klein beetje muziek door alle ruis heen. Pak je de transmitter of mp3-speler vast, dan wordt het geluid iets beter. Maar om nou de hele rit met die apparatuur in je hand te gaan rijdenÖ

Caliber PMT 200
Richtprijs: Ä25
Het apparaatje ziet er erg eenvoudig uit. Het lijkt een typisch geval van goedkoop is duurkoop. Niets is minder waar. Je steekt de transmitter in de sigarettenaansteker van de auto en kiest met een draaiknopje voor een van de 7 FM-frequenties. Alleen bij heel zachte passages hoor je stoorgeluid en gekraak. Maar het geluid blijft goed. De FM geluiden die nog op de ingestelde frequentie te horen zijn worden prima weggedrukt.

X4 Tech
Richtprijs: Ä15
Met een schuifschakelaar kun je het apparaat aan- en uitschakelen. Er wordt alleen niet vermeld welke stand aan en welke uit is. De transmitter kan ook zonder voeding met twee penlite batterijen worden gebruikt. Het testexemplaar werkt alleen niet: niet op de batterijen en ook niet via de sigarettenaansteker. Geen beste beurt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2008 18:57 door Sch@duw.
Caliber PMT 200 : is dit een stereo FM transmitter ?
(Er zit wel een stereo plug aan, maar dat zegt natuurlijk nog niets)
Nij dixons is deze in de aanbieding: Kensington Liquid FM Deluxe for iPod
Nu 20 euro ipv 100 en werkt uitstekend!
Ook veel mooiere Bass door eq op de Ipod.
ook al ga je op de frequentie van 538 zitten, hij overstemt hem toch.
Goed apparaatje!
Ik heb er 1 bij de Halfords gehaald voor 15 euro, ideaal ding met prima geluid.
Kan iemand uitleggen wat dat voor iets is? nut smiley
Het zorgt er voor dat je mp3speler een radiostation wordt. Je stelt het apparaatje op een frequentie in, en dan kun je met je radio naar je mp3speler luisterensmiling smiley
zoiets heb ik vroeger voor mijn mobiel gehad.
dan kneep je een soort knijper over je telefoon heen, ding aan en radio afstemmen op de juiste frequentie.

geluid was bagger en als de radio te hard stond ging het nog rondzingen ook..
heb de transmitter meteen het raam uitgeknikkerd... slechtste uitvinding ooit..

Aah, gevonden op de website. Deze 2 zijn het best getest (oa. het minste ruis), en relatief goedkoop. Waar je ze kunt krijgen weet ik niet, maar vast wel ergens op een onlineshop te vinden.

Caliber PMT 200 : E 25
MusicFly SD : E 40
Die eerste gewoon bij Halfords, daar heb ik'm ook eens vandaan.
Toch even het oude topic openbreken. Ik ben op zoek naar een FM-transmitter. Ik woon momenteel in BelgiŽ en hoop er eigenlijk vandaag een te kunnen aanschaffen (morgen vertrek ik op vakantie).
Ik heb zelf een Kensington. Werkt in principe goed.
Enige nadeel is de beperkte reikwijdte van de zender. Als je flink stuk gaat rijden is er een kans dat je van zender moet wisselen.

Aan de andere kant: ik kon er wel drie voorprogrammerenthumbs up.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-07-2011 21:20 door Il Girasoli.
Dank voor de reactie. Ben vanmiddag zelf de Mediamarkt in gegaan, uiteindelijk voor 27 euro de Caliber PMT200 meegenomen. Werkt (tot nu toe, korte rit) erg goed.
Soms duurt het ook een aantal minuten voor de zender goed hoorbaar is. Dus niet gelijk gaan lopen kl**ien als hij gaat storen bij een tweede ritsmiling smiley.
Ik heb er ook een gehad en kort gebruikt, maar mij viel het tegen. Waarschijnlijk omdat ik, als ik rij, meestal gelijk langere afstanden rijd en in Duitsland door veel verschillende zendgebieden kom. Wat ik er namelijk heel irritant aan vond, is dat vaak al heel snel een radiozender sterker doorkomt en je eigen muziek wegdrukt.

Misschien is er in NL meer ruimte op de FM en wellicht helpt het ook als je in een relatief klein gebied blijft zodat er niet ineens zenders bijkomen op frequenties die eerder vrij waren...

Gelukkig heeft mijn Jeep een CD/DVD speler met MP3 herkenning, een audio ingang en een USB poort, heb ik dat ding niet meer nodig... winking smiley
ik heb een fm transmitter op m'n gsm zitten en die drukt radiostations gewoon weg.
Een tijdje terug hadden ze die dingen liggen bij de Action voor Ä9,95, inclusief klein digitaal display waar de songtekst op komt te staan en
creditcardformaat afstandsbediening.
Ik heb er maar gelijk 2 gekocht voor het geval er eentje sneuvelde, maar na 2 jaar dagelijks gebruik werkt de eerste nog altijd !

16-GB SD kaartje erin, en spelen met die hap.
Vandaag aanmelden en meteen links plaatsen? Ik weet ook een prima link

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-08-2012 22:31 door Ivanov.
Ik wil nog wel even posten nu deze topic weer bovenaan staat, ik heb nog steeds de Caliber PMT200, en werkelijk, dat ding werkt subliem. Ik heb in zes weken zo'n 8000km door Vlaanderen en WalloniŽ gereden, eigenlijk altijd goed ontvangst. En ik ben een zeur voor wat betreft ruis (een beetje ruis = radio uit), eigenlijk altijd heb ik mijn muziek kunnen luisteren. Helaas heb ik een gebrekkig werkende iPod Radio Remote tweedehands aangeschaft die soms ruis veroorzaakte, maar - als recensie - ben ik erg tevreden met de transmitter, zeker voor het geld. En als je in veel verschillende voertuigen rijdt (zoals ik) is dit wat mij betreft de beste optie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep