| |  Ferrari 250 GTO verkocht voor 20 miljoen Euro
 |  A car widely renowned as the most beautiful of all time is also now officially the most expensive after a model sold for €20 million at an auction.
Only 39 models of the legendary Ferrari 250 GTO model were ever built, from 1962 to 1964. It was already considered one of the most valuable cars in the world, previously thought to have been worth approximately €14 million. But with the recent record-breaking sale, it seems the Ferrari 250 GTO is even more valuable than had been thought.
Ferrari 250 GTO becomes world’s most expensive car after being sold for 20 million euros at auction
The fall of the hammer that sold the car for a whopping €20 million smashed the world record to bits. The previous holder was a 1961 Ferrari California Spyder which sold for about €7 million in May.
Powered by a three-litre V12 engine, the 302-horsepower Ferrari 250 GTO can reach speeds of 283km per hour.
And just who snapped up the wonderful wheels? An unknown buyer from England…
Bild.com
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2008 09:48 door Delta-1.
|
 | Ik wist dat dit type Ferrari ontzettend veel waard is. Ik vind het echter niet de mooiste.
|
 | Tja, met de slurptax wordt alles duurder... 
|
 | @GSI Fahrer
Niet de mooiste? shame on you! Dit is de allermooiste! Maar wat vind jij dan de mooiste?
|
 | Persoonlijk ben ik niet zo weg van Ferrari. Vind echter 1 model zeer mooi en dat is een 575M
Weet het is geen oudje, maar hmmm echt super!

|
 | De Ferrari's uit de jaren '90 zijn toch mooier dan de huidige, vind ik. Ook de 360 is mooier dan de 430. Het gaat nu meer om de techniek dan om het uiterlijk.
|
 | @GSI Fahrer
nee hoor, je hoeft je niet te schamen! Persoonlijk vind ik van de klassieke Ferrari's de 250 GTO en 250 GT SWB de mooiste. Van de huidige vind ik bijvoorbeeld de 430 Scuderia, F599 en ook nog steeds de Enzo echt geweldig! Maar inderdaad mogen een 360, 550 en 575 er ook zeker zijn! De nieuwe California moet ik nog erg aan wennen, maar deze ga ik steeds mooier vinden.
|
 | de 575M is een in vergelijking met de 550 Maranello. de 250 GTO is ook een schoonheid.
|
 | Je moet wat als je teveel geld hebt zullen we maar zeggen... 
|
 | 
Voor mij heeft deze Ferrari alles wat hij moet hebben.
|
 | Vind een Enzo echt SPUUGLELIJK!!!
|
 | Ik vind zo'n 250 GTO, echt heel erg mooi. De mooiste Ferrari zou ik niet durven zeggen, maar in m'n top 3 zou ie zeker staan.
20 miljoen en dan te bedenken dat Frits Kroymans (toch?) gewoon met zijn exemplaar raced en hem echt niet spaart wat dat betreft 
|
20 miljoen en dan te bedenken dat Frits Kroymans (toch?) gewoon met zijn exemplaar raced en hem echt niet spaart wat dat betreft
Klopt als een bus!
Tijdje terug in Zuid Frankrijk nog schade gereden aan de achterkant, op een of ander circuit waar Ferrari een "race" weekend had georganiseerd. 
|
 | Die 350 California is ook erg mooi . De F40 heb ik nooit mooi gevonden. Hij is wel ontzettend bruut.
|
 | Tja, stuk voor stuk allemaal plaatjes hierboven.
Ik zou echt geen top 3 durven maken van Ferrari modellen 
|
 | Idd. Het gaat nergens meer over.
|
 | Op mobile.de stond deze onlangs voor 17,5 mln te koop. Kennelijk snapt de nieuwe eigenaar het begrip afpingelen niet.
Persoonlijk zou ik met een goedkoper modelletje al zeer tevreden zijn.

|
 | doe mij dan maar een enzo, veyron murcielage en nog wat leuk spul.
Onzinnig bedrag zeg...
|
 | B-Real Schreef: ------------------------------------------------------- > Tja, stuk voor stuk allemaal plaatjes hierboven. > > Ik zou echt geen top 3 durven maken van Ferrari > modellen 
Ik durf t wel aan:
1. de 365 GTB 2. 456 GT 3. Enzo
|
 | erikjuhh Schreef: ------------------------------------------------------- > doe mij dan maar een enzo, veyron murcielage en > nog wat leuk spul. > > Onzinnig bedrag zeg...
Ja, maar er zijn natuurlijk echte liefhebbers van dit soort auto's, die het geen hol intreseert wat een ander er van vind.
|
 | Het is trouwens ook een lelijk hok zo'n 250 GTO!
|
Klopt als een bus! Tijdje terug in Zuid Frankrijk nog schade gereden aan de achterkant, op een of ander circuit waar Ferrari een "race" weekend had georganiseerd.
Daar heb ik veel meer respect voor.
|
 | F355, mooist Ferrari ooit...

|
F355, mooist Ferrari ooit...
nee.
|
 | Sorry, ik vinde f355 de mooiste Ferrari ooit
|
 | Dat klinkt al anders
|
 | De mooiste ferrari is toch wel een gele Enzo.

|
 | Ferrari Master Schreef: > En misschien niet de mooiste, maar wel de beste:
Echt wel de mooiste 
|
 | Mercedes Gullwing.....(h)
|
 | @Nagasaki Ga es lekker trollen op het k3 forum oid 
|
@Carlover: stel dat ik zoveel geld had, was 20 miljoen toch teveel voor een auto. Dan maar een restauratieproject ofzo van de 250winking smiley.
mwoah, als je echt graag een 250 GTO wilt, en je hebt nog een jaar te leven oid, zou ik zeker van mijn laatste geld zo'n ding kopen. Maar als iemand per jaar >100 miljoen verdient, boeit het natuurlijk allemaal wat minder 
|
 | Porsche's gaan veel langer mee dan zo'n Ferrari. Mischien is Porsche minder speciaal en beetje gewoontjes, maar toch heb ik die liever dan zo'n Ferrari...
|
 | Voor de Porsche vs Ferrari discussie is dit niet het aangewezen topic............
carlover, moderator
|
 | 
Ja deze is ook erg mooi. Zeker 1 van de mooiste.
|
 | Die 275 GTB/4 is overigens ook een plaatje, wat een mooie auto zeg.
Er zijn zoveel mooie Ferrari's gebouwd, ook voor de racerij oa die P3 inderdaad, maar ook de P4. En wat dacht je van deze:
250 Testarossa

|
 | delta integrale Schreef: ------------------------------------------------------- > Deze doet in mijn ogen ook een goede gooi naar de > titel "mooiste Ferrari aller tijden": > > 250 GT Berlinetta Lusso (deze ex Steve Mcqueen): > > [krang.motortrend.com] > aper/c12_0511_lusso_7wm.jpg > [krang.motortrend.com] > aper/c12_0511_lusso_1wm.jpg > [krang.motortrend.com] > aper/c12_0511_lusso_8wm.jpg
Ehm, McQueen had een lichtbruine 250. Desondanks een mooie wagen
|
 | ehhh, maar deze is ook lichtbruin. Hij lijkt misschien door de foto's een andere kleur, maar deze op de foto's is wel degelijk de auto die van Steve Mcqueen geweest is. Hier de link naar het artikel en de overige foto's:
Steve Mcqueens Ferrari
@Wessee
ja, die bedoel ik. Sorry, het hoort idd los geschreven te zijn van elkaar. De foto die ik geplaatst heb, is de eerste 250 Testa Rossa die ooit gebouwd is, in 1957. De foto die jij geplaatst hebt, is een later gebouwde auto, die misschien wat wijzigingen had.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2008 09:55 door delta integrale.
|
 | |  |