| Waarom zou je het laten voor het geld en waarom moeten de ouders dat betalen? Mijn ouders waren niet gek hoor. Ik wilde toch naar school, dus heb het zelf kunnen dokken. En lening bij ouders en een tante afgesloten en netjes alles afbetaald. Van de belasting kreeg ik nog wat centjes terug en verder heb ik in 2 jaar alle schulden afgelost. En zo goed betaald word ik nou ook weer niet, maar om daarom niet te investeren.....Je gaat om je eigen toekomst. En doordat je het zelf betaalt is je inzet ook vaak groter. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad.
Missy P
|
 | Ik ben toch blij dat mijn ouders het betaald hebben, want ik ben niet zo dol op grote leningen.
|
Door Miss Porsche (IP bekend)
Waarom zou je het laten voor het geld en waarom moeten de ouders dat betalen? Mijn ouders waren niet gek hoor. Ik wilde toch naar school, dus heb het zelf kunnen dokken. En lening bij ouders en een tante afgesloten en netjes alles afbetaald. Van de belasting kreeg ik nog wat centjes terug en verder heb ik in 2 jaar alle schulden afgelost. En zo goed betaald word ik nou ook weer niet, maar om daarom niet te investeren.....Je gaat om je eigen toekomst. En doordat je het zelf betaalt is je inzet ook vaak groter. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad.
Missy P
Je hebt gelijk maar er zit nog steeds een risico aan natuurlijk Maar we gaan het zien over 2 jaar waar ik terecht kom 
|
 | leuk he al die motorblokjes in het motor lokaal 
|
 | Voor de mensen die momenteel al op de IVA rondlopen; welke vorm volgen jullie? 2-jarig of 3-jarig?
|
 | 3-jarig
|
 | Ik ga volgend jaar ook 3-jarig doen.
Mag je stage lopen bij een handelaar? 
|
sMg schreef:
Voor de mensen die momenteel al op de IVA rondlopen; welke vorm volgen jullie? 2-jarig of 3-jarig?
3 jarig, HBO en nu in het 3e jaar. Ligt maar net wat je ermee wilt doen...
Ja je zaterdagbaan mag ook bij een handelaar zijn. Overal eigenlijk
|
De Student schreef:
Eh, waar dacht jij geld te lenen dan? Je krijgt ook geen stufi als ik het goed heb begrepen, dus een lening bij de IBG lijkt me ook niet een optie.
Maar misschien zit ik er grandioos naast, dat zou kunnen.
Ze stonden op die opendag ook te vertellen dat de ABN AMERO in driebergen (meen ik) een speciale lening heeft voor de opleiding. Ik weet alleen niet of nu (dik een jaar terug) nog zo is. Misschien het overwegen waard voor de IVA gegaardigden. Schijnt dat je een aangepaste rente en afbetalings regeling krijgt.
H@RM
|
H@RM schreef:
QuoteDe Student schreef:
Eh, waar dacht jij geld te lenen dan? Je krijgt ook geen stufi als ik het goed heb begrepen, dus een lening bij de IBG lijkt me ook niet een optie.
Maar misschien zit ik er grandioos naast, dat zou kunnen.
Ze stonden op die opendag ook te vertellen dat de ABN AMERO in driebergen (meen ik) een speciale lening heeft voor de opleiding. Ik weet alleen niet of nu (dik een jaar terug) nog zo is. Misschien het overwegen waard voor de IVA gegaardigden. Schijnt dat je een aangepaste rente en afbetalings regeling krijgt.
H@RM
Ja dat is nog steeds, het is alleen niks goedkoper. Ik heb er vorig jaar ook over nagedacht maar heb toch maar een lening genomen bij de IB-groep.
The Apprentice
|
 | 3 jarig HBO, zit nu nog in het eerste jaar!
|
 | 3-jarig HBO zit nu in het derde jaar. Nog maar een paar dagen les!! 
|
 | En dan examens?
|
Jeroen XC70™ schreef:
Mag je stage lopen bij een handelaar?
Ja, dat doe ik ook. Je moet alleen wel rekening houden met het feit dat je klasgenootjes je wat vaker voor de gek houden. Je bent tenslotte toch een oplichter, een beun etc... 
Ik volg trouwens HBO en ik zit nu in jaar 2.
|
 | Hehe, als 't maar leert en verdient toch! 
|
 | Even dit topic omhoogschoppen na meer dan een jaar
Ikzelf zit er de laatste tijd ook heel erg aan te denken, en heb me aangemeld voor de open dag op 3 november (ja, ik ben er vroeg bij) Misschien meer mensen die dit hebben gedaan?
|
 | Ik ga aankomend school jaar starten met de HBO opleiding op de IVA. Zijn er nog meer mensen die dat ook gaan doen?
|
 | Stel, ik heb 10.000 euro per jaar over. Dan ga ik
A ) dit uitgeven aan fantastische studie aan een universiteit in de VS of VK. B ) dit uitgeven aan een school waar ik leer hoe ik auto's moet verkopen of hoe een motor werkt. Dit kan ook op een perfect normale ROC of iets in die trant, maar het schijnt iets met 'netwerken' te makenn te hebben.
|
 | yep, Maar wel de IVA-HBO.
|
 | Ik ga ook de HBO opleiding doen, nog dik een maand en dan zit ik alweer in de schoolbanken .
sw_auto
|
 | Ik ben niet zo gecharmeerd van de IVA, en om een wellicht wat verassende reden. Voor mijn gevoel is het zo'n cultiverende school. Er in komen mensen, er uit autoverkopers. Ik was eens mee naar een beurs (ik heb naar mijn mening al de ultieme opleiding gevonden, dus was mee voor de gezelligheid) en dus had ik mooi tijd om wat te ouwehoeren bij de standjes. Het viel me bij de IVA nogal op dat alle aanwezige heren er hetzelfde uitzagen, hetzelfde praatten en dezelfde grapjes maakten. Nu gaat dat vast niet op voor iedere IVA-student (generaliseren, ik zou niet durven), maar ik vond het toch wat typisch. Was dat mijn eventueel selectieve perceptie, of ... ?
|
 | Even een bijdrage mijn inziens, als je naar de IVA gaat moet je 34 uur les per week willen hebben en nog 10 uur daarbuiten inzitten voor school. Ik was nadat ik van 9 tot 4 op school had gezeten gaar en deed dan niks meer voor school. Ben je zoals mij dan behoor je tot een kleine minderheid!
Daarnaast, het is niet zo dat de leerlingen de interne codes van zeg bmw's uit hoofd hoofd weten het is meer de pure basiskennis en op vrijdags mag je dan kijken hoe een motor eruit ziet. Je leert vooral hoe systemen als schijfremmen abs theoretisch werken.
Qua kakkers valt het allemaal erg mee, je ziet soms iemand met een horloge van 10.000 euro lopen maargoed ik stoorde me er niet aan.
Ik ben overigens gestopt na een jaar HBO en ga nu commerciele economie doen. Ik ben erachter gekomen dat ik auto's vooral leuk vind om te rijden en niet om te weten hoe de techniek werkt of er 1 te verkopen. Ik werk bij een Volvo dealer en ik ben na 4 maanden al zat aan te horen ik kan niet kiezen of iets, ikzelf heb nogal snel een duidelijke mening.
Sorry van de 10.000 euri pap en mam
|
 | Anton! Schreef: ------------------------------------------------------- > Nee, helemaal niet. Ik vind auto's super en mijn > werk maakt het alleen maar leuker. Wie wil er niet > als liefhebber constant met auto's bezig te zijn? > Ik praat graag over auto's en dat merken mijn > klanten ook en dat vinden ze leuk. Alleen het > nadeel is de stress. Het is geen simpel werkje. > Veel concurrentie, weinig marges en je biedt > (bijna) altijd te weinig.. Het is redelijk lastig > om het echt goed te doen. Voor de klant is het > niet zo moeilijk, maar het moet ook goed zijn voor > het bedrijf.
Stress? Haha, verkopers veinzen altijd druk en gestresst te zijn. De mensen die het echt zwaar hebben, zijn diegenen van after-sales (werkplaats, receptionisten, magazijn). Loop daar maar eens een weekje mee, dan praat je wel anders.
|
 | Vanaf 30 augustus(boeken ophalen) begin ik met het HBO programma aan de IVA, zijn er nog meer mensen die dit gaan doen?
|
 | ja, ik
|
 | Ik heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar zitten er eigelijk ook vrouwen op die school?
|
 | Bartholomeus Schreef: ------------------------------------------------------- > Anton! Schreef: > -------------------------------------------------- > ----- > > Nee, helemaal niet. Ik vind auto's super en > mijn > > werk maakt het alleen maar leuker. Wie wil er > niet > > als liefhebber constant met auto's bezig te > zijn? > > Ik praat graag over auto's en dat merken mijn > > klanten ook en dat vinden ze leuk. Alleen het > > nadeel is de stress. Het is geen simpel werkje. > > Veel concurrentie, weinig marges en je biedt > > (bijna) altijd te weinig.. Het is redelijk > lastig > > om het echt goed te doen. Voor de klant is het > > niet zo moeilijk, maar het moet ook goed zijn > voor > > het bedrijf. > > Stress? Haha, verkopers veinzen altijd druk en > gestresst te zijn. De mensen die het echt zwaar > hebben, zijn diegenen van after-sales (werkplaats, > receptionisten, magazijn). Loop daar maar eens een > weekje mee, dan praat je wel anders.
Dank voor deze betuiging
|
 | Zozo, allemaal toekomstige iva-studenten hier!
Ik ben vorige jaar begonnen met de HBO van het IVA maar ben er na een half jaar weer mee gestopt. Al dat treinen en zoveel les trok ik matig!.. Ik heb hier nog wel een grotendeels ongebruikt boekenpakket liggen!.. Aangezien ze je op de IVA de eerste dag meteen een peperduur boekenpakket in je maag proberen te splitsen voor sommige helemaal of deels intressant?! Laat het me maar weten..
Groeten, Harriepeter
|
 | Harriepeter, You've got mail
|
 | Auto's is mijn lust en mijn leven ik zal er nooit genoeg van krijgen. Trouwens ik ga over 2 jaar ook naar IVA als het goed is 
|
 | jeust Schreef: ------------------------------------------------------- > Ik heb geen zin om het hele topic door te lezen, > maar zitten er eigelijk ook vrouwen op die school?
TMO doorn (technisch mode management).
probeer daar maar naar het trend feest te gaan ofzo. Check de TMO hyves maar voor contacten  succes
|
 | Hee!!
Ik ga ook naar de IVA!...
Gaan er nog mensen op kamers hier? Of gaat iedereen reizen? Ik ga zelf wel op kamers.
Groeten, JOHN
|
 | Ik ga dit jaar ook met HBO beginnen. En ik ga op kamers in Driebergen zelf.
|
 | Oja,, ik ga ook de HBO opleiding doen. 3,5 jaar!
Ben geslaagd voor de HAVO, verder nog geen andere opleiding gedaan. Ik zit ook op kamers in Driebergen zelf.
|
 | Ik zit op kamers in Wijk bij Duurstede, ga ook de HBO opleiding doen .
sw_auto
|
 | Ik heb ook na zitten denken over Iva, zit nu komend jaar in Havo 5.
een eigen dealer hebben lijkt me geweldig, alleen ik zie er geen toekomst in, hoe veel passie ik voor auto's ook heb. Ik zit nu sterk te overwegen om accountancy te doen op HBO niveau in groningen.
Ik zou zeggen mensen die twijfelen, kijk zelf eens waar je brood in ziet, als je een passie hebt kan dat er toch makelijk naast?
|
 | Ik ga ook op kamers in driebergen zelf, ga de HBO opleiding doen.
|
 | Ik ga nu naar 5 havo. Daarna ga ik zeker naar de IVA. Dat weet ik al zo zeker omdat ik al heel veel jaren daar heen wil en ik net gister het inschrijfformulier op de bus heb gedaan. Dan wil ik dus wel op kamers. Maar ja eerst maar even havo diploma halen.
|
 | Zien hier ook forummers die ook naar het internaat gaan in september 2008?
Gr. Kevin
|
 | hej ik ga nu naar vmbo-t 4 en wil hierna naar de IVA gaan dit is mijn vakken pakket :
Economie Duits Wiskunde Nederlands Engels Maatschapijleer Handvaardigheid
zou ik hiermee goed terecht kunnen op het IVA?
ik woon alleen wel helemaal in nuenen ( ligt naast eindhoven ) maar dan wil ik op het internaat gaan , gaan er nog meer mensen daar naartoe ?
|
 | sw_auto Schreef: ------------------------------------------------------- > Ik zit op kamers in Wijk bij Duurstede, ga ook de > HBO opleiding doen . > > sw_auto
Mooi, ik begin ook op de 30ste.
sw_auto: Waar zit jij precies in mijn mooie woonplaats?
|
 | Ik beging ook op de IVA-HBO de 28e! Nog meer mensen vanuit tilburg ?
|
 | Beste Mensen, Ik ga weer eens wat posten op dit forum na 2 jaar. Ik zit nu in havo - 4 met een e&m pakket. Ik heb eerst vmbo-tl gedaan. De vraag die ik heb is; Is het vervelend als je niet ontzettend technisch bent voor de opleiding verkoop? Want ik vind auto's ontzettend leuk.
Gr,
GtownRuler
|
 | Quote GtownRulerIs het vervelend als je niet ontzettend technisch bent voor de opleiding verkoop? 
Nee totaal niet. Toen ik naar de IVA ging was ik helemaal niet technisch, ik heb er een hele hoop geleerd maar ben ook weer een hele hoop vergeten 
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2010 16:29 door Gerrit 306.
|
 | Volgensmij hoeft dat inderdaad niet. Lijkt mij dat je daar de 'basis' dingen krijgt want weinig mensen die IVA gaan doen zie je als monteur terug 
|
 | Quote Renaultje
Volgensmij hoeft dat inderdaad niet. Lijkt mij dat je daar de 'basis' dingen krijgt want weinig mensen die IVA gaan doen zie je als monteur terug 
En dat merk je als je van zo iemand een opdracht krijgt terwijl'ie niet weet wat'ie vraagt 
|
|