Autoreviews  |  Mitsubishi Carisma 1.9 TD GLX (1997)

Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering5-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2002
Km-stand bij aanschaf134.000 km
Km-stand laatst174.000 km
Eerste review-invoer03-04-2005
Laatst gewijzigd03-04-2005

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja

Vorige autoMitshubishi Colt EXE 1992
(Gemiddelde lezerswaardering 79%)

Dit is mijn 2de Mitsu en mijn eerste diesel. De wagen rijdt uitstekend. Vele opties die heden ten dage als vanzelfsprekend worden beschouwd maar die hier al standaard bij zitten. Zoals manuele airco, in hoge verstelbare bestuurderszetel, elek. ruiten en spiegels (de laatste zijn ook verwarmd). Ruitenwisser met regelbare interval etc.

In tegenstelling tot de vele (elitaire) autoreviewers vindt ik de Carisma hatchback een van de mooiste wagens. Hij lijkt op een grote coupe maar is een feite een ruime gezinsauto. In mijn geval vind ik de achterbank aangenamer zitten dan de voorzetels. De luidsprekers zijn iets te zwak voor menig audio-systeem. Ik heb hem gekocht vanwege zijn fenomenale kofferruimte (voor een niet-stationwagon).

Het weggedrag valt wat tegen. De voortraktie heeft bij fel acceleratie moeite om de 90 pk kracht op de weg te houden (vanuit stilstand). De wagen heeft ook serieus wat rolneiging in het bochtenwerk. Doch wanneer je de wagen niet van slag brengt is dit een aangename ruime auto. Die toch redelijk goed presteert voor een 90 pk Turbo diesel.

Het verbruik ligt hoger dan recentere wagensmet een gemiddelde van 8L/100KM.

Al bij al ben ik er wel tevreden over geweest. Heb effe getwijfeld om een nieuwer model (102 of 115PK) te nemen maar toch gekozen voor de Volvo V40 omdat een Station toch wel wat handiger inlaadt dan deze mooie hatchback.

Bij aanschaf was de drukplaat van de versellingsbak los. Dit werd verholpen onder garantie.

De onderhoudsbeurten om de 7500 km hangen mijn voeten uit.

Deze wagens zijn uitgerust met een distributieriem die om de 90000 km moet vervangen worden. Terwijl andere merken (Mercedes/BMW) een distributieketting hebben en dus minder onderhoud en kosten op dat vlak hebben.

De cilinderkoppakking kwam los, met verlies van koelwater waardoor de motor te heet werd. Deze pakking werd terug vastgezet zonder te vervangen en nu gaat het etrug goed (voorlopig).

De waterpomp vertoont na amper 2 jaar (45000KM) sluitage, die koppakking vertrouw ik niet meer en verder moet de dsitrubutieriem opnieuw vervangen worden.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep