Review
Verbruik

Autoreviews  |  Citroen C3 Picasso e-HDi 90 Tendance (2014)

Uitvoering5-deurs
Versnellingen6, semi-automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
Km-stand bij aanschaf3 km
Km-stand laatst2.293 km
Eerste review-invoer23-02-2014
Laatst gewijzigd20-07-2014

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster half
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige autoHyundai Matrix
(Gemiddelde lezerswaardering 79%)

Bestelling

Na lang zoeken, wikken en wegen hebben wij vandaag een nieuwe C3 Picasso diesel-automaat besteld, met bijna alle opties erop en eraan, enkel het glazen dak en leren bekleding zit er niet op/aan (reden: De Exclusieve versie was niet als automaat leverbaar). Oftewel: eMyWay navigatie met achteruitrijcamera en parkeersensoren, Pack Voyage (opbergvakken), Pack Plus met Climate-control en lederen stuurwiel, Pack City met elektrische ramen en spiegels ed, trekhaak, diverse beschermstrips, zijwindschermen, winterbanden op stalen velgen met wieldoppen, zomerbanden op Airflow Lichtmetalenvelgen.

Onze motivatie om voor deze auto te gaan:
Vanwege mijn handicap moet ik een automaat hebben met een hoge zit/instap. En vanwege de vele kilometers (+30000km per jaar) moest het een diesel zijn.
Helaas waren er weinig diesel-automaten beschikbaar met een hoge instap en geschikt voor mijn handicap. Uiteindelijk was het kiezen tussen de Fiat Qubo en de Citroen C3 Picasso, waarbij het prijsverschil dat de C3 duurder was werd gecompenseerd door een hogere inruilprijs van onze Hyundai Matrix.

De levertijd word geschat op 10 weken, (dus uiterlijk 30 april), maar daarna moet hij nog aangepast worden voor mijn handicap en daarna opnieuw gekeurd worden.

Zodra hij binnen is zal ik foto's uploaden en de review bijwerken. Daarbij zal ik de waarderingen (die nu op gemiddeld staan) bijwerken.

24-05-2014: Auto binnengekomen bij de dealer

Alhoewel bleek dat de verwachte levertijd van 8-10 weken ver overschreden zou worden, is de auto na 13,5 week toch bij de dealer binnengekomen.

Nu nog aan laten passen voor mijn handicap en rijklaar laten maken.

Kenteken bekend en transport naar aanpassingsbedri

Op vrijdag 30 mei 2014 is het kenteken van onze auto bekend geworden: 5-TXB-17.
Tevens is de auto getransporteerd naar het aanpassingsbedrijf voor de aanpassing en keuring van de noodzakelijke gehandicaptenaanpassing.

Wederom vertraging

Onze Citroen C3 Picasso is in de week van 2-6 juni 2014 aangepast.
Auto-aanpassingsbedrijf Bever zou de auto proberen te laten keuren door het RDW op 5 juni, tegelijk met andere auto's. Als dat niet zou lukken, zou dat 12 juni worden.

Niets meer van Bever vernomen, dus op vrijdag 13 juni 2014 contact opgenomen.
Toen bleek dat om onduidelijke reden én met toestemming van de Citroendealer de keuringsdatum is verschoven naar 26 juni. Balen!
Contact opgenomen met de Citroendealer, die weet hier niets van af! De Citroendealer neemt ook weer contact op met Bever en ook zij krijgen een omslachtig antwoord, waarvan niemand weet waar hij aan toe is.

Dat wordt dus niet afleveren op vrijdag de 20e juni..., en dus minstens een paar weken zonder auto zitten!

Aflevering en eerste kilometers (2.293 km)

Ondanks alle tegenslagen is onze C3 Picasso op vrijdag 11 juli 2014 tot volle tevredenheid geleverd.

We hadden er gelijk een stevige rit voor: Eventjes met 4 personen op-en-neer naar Tournus (Midden Frankrijk, z'n 775km enkele reis).

De auto bevalt goed, stuurt super ligt en is erg ruim en snel. Met een verbruik van 1:16,4 ook niet verkeerd, zeker als u daarbij denkt dat hierbij bijna 1600km met stevige belading en 4 personen is gereden op snelwegen waarbij er ook 130km p/u is gereden!

Word vervolgd.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

ActieAuto

KOM VERDER MET DE CITROËN C3 PICASSO Met de zuinige C3 Picasso bespaar je aardig op je ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep