Autoreviews

Opel Zafira 1.6 CDTI 136pk Business+ (2013)

Uitvoering5-deurs
Versnellingen6, handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
Km-stand bij aanschaf0 km
Km-stand laatst134.000 km
Eerste review-invoer01-04-2013
Laatst gewijzigd13-06-2015
Comfortster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster half ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige autoSkoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Busi
(Gemiddelde lezerswaardering 24%)
    Print     Mail     Houd me op de hoogte

Eerste Rij-ervaringen (500 km)

Ik heb sinds 22-8-13 de Opel Zafira in bezit, na 5 maanden wachten.

Type: 1.6 CDTI Business+, kleur Zwart met.
Opties:
Comfort pakket
Exterieur pakket
Metallic Lak
AGR stoelen
Bekleding Jet Lace Black
17 inch lichtmet.wielen, 7 spaaks
NAVI 900 Europa
Warmtewerende voorruit (incl. sfeerverl.)

Het betreft een nieuw type motor, welke pas recentelijk in produktie is. En...20% bijtelling.

Ik ben voor ruimte, comfort en netto kosten gegaan.

Eerste rijervaring (500km):
- Stil en comfortabel
- Ruim
- Sportief indien gewenst
- Zuinig (zie boordcomputer-foto na 60 km binnendoor en 170km A2)
- Luxe (Business+ en optiepakketten).

Han

UPDATE: 134.000 km (134.000 km)

Inmiddels begonnen aan de laatste 10K km. Op zichzelf een goede auto gebleken.

Onderhoud & Reparaties:

2x Emissiesensor vervangen
1x Defect automatische roetreiniger
1x Vliegwiel vervangen (terugroepactie Opel)

De auto is dus, zeker als je bedenkt dat ik zo'n 6.000km per maand rijd, redelijk betrouwbaar. Ruim, Comfortabel en zuinig (rond 1:19). Aanrader dus voor een gezien met 2-3 kinderen.

Enige zaken die ik mis:

1. Max Snelheid indicatie op NAV
2. Bluetooth Audio Streaming (uiteraard wel telefoon-audio, maar geen muziek).

Inmiddels mijn nieuwe leasecar besteld:

De nieuwe Skoda Superb Combi Style Businessline. Verheug me er zeer op. Eind September ben ik aan de beurt. Keep U informed.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Voordelige autoverzekering van AutoWeek (Advertorial)

Betaalt u niet te veel voor uw autoverzekering? Bereken nu uw premie bij AutoWeek autoverzekering en bespaar!   Lees verder
Voordelige autoverzekering van AutoWeek