Autoreviews  |  Volkswagen Fox 1.2 (2009)

Uitvoering3-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2012
Km-stand bij aanschaf28.000 km
Km-stand laatst29.500 km
Eerste review-invoer16-03-2012
Laatst gewijzigd16-03-2012

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: misschien
Auteur
Vorige autoDaihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2007)
(Gemiddelde lezerswaardering 75%)

En plotseling reden we in onze rode Fox ... (29.500 km)

Dat waren we eigenlijk niet van plan. De Cuore hadden we dik twee jaar en deed het prima, maar o zo zijwindgevoelig.
Bij het maken van een afspraak voor een beurtje stond daar de Fox, mooi rood, hoge instap, net even wat groter en zowaar ook nog een paar jaar nieuwer.
We hadden er wel zin in en zo kwam het.
En zonder gekheid, het rijdt fantastisch. Heerlijk stil tot 120 km/u, daarboven weet ik het niet.
Zeker, met 1500 kilometer achter de rug heb je geen recht van spreken maar de eerste indruk is prima. Ruimte genoeg voor vier.
Natuurlijk was ik best benieuwd naar het verbruik, één keer opgenomen en kwam op 1 op 14,8. Ik vind het prima en zal het verbruik dan ook nooit weer opnemen.
Het is geen luxe uitvoering maar wat er niet op zit kan ook niet stuk. De ramen slingeren we open en stel, dat je ooit in het water terechtkomt, vind ik dat nog een rustgevende gedachte.
Ook de deuren doen we allebei met het sleuteltje open en dicht, maar ook dat maakt ons geen bal uit.
Wel aardig is weer de binnenverlichting die nog even blijft branden als de deur al dicht is.
Eén minpuntje vind ik de stoel. Als ik die in een hogere stand zet, dat kan wel weer, heb ik het idee dat ik me tegen moet houden, er als het ware af glijd. Net of de achterkant van de stoel meer omhoog komt dan de voorkant. Herkenbaar bij anderen?
Hoe dan ook, we hopen nog veel fijne kilometers in onze Fox te maken.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Winterbandentest 2014 (Advertorial)

Zoek de voordeligste aanbiedingen van alle deelnemers van de AutoWeek Winterbandentest 2014.   Lees verder
  AutoWeek Winterbandentest 2014

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep