Autoreviews  |  Opel Astra Coupé 2.2i-16V (2000)

Uitvoering2-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2011
Km-stand bij aanschaf151.000 km
Km-stand laatst156.622 km
Eerste review-invoer26-02-2012
Laatst gewijzigd26-02-2012

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige auto
(Gemiddelde lezerswaardering 56%)

Opel Astra Coupé (151.200 km)

Mijn alle eerste auto, ik was op zoek naar een coupé. Na lang zoeken kwam ik bij Opel terecht. Het werd Calibra of Astra. In mijn ogen blijft het een prachtige auto, omdat deze onderscheid van de normale Astra. Deze Astra Coupe heb ik sinds november 2011 gekocht met een kilometerstand van 151.000 en rij nog steeds elke dag met een glimlach op de wegen.

Het is een ruime auto die opzich veel opties heeft voor een auto van 12 jaar oud, namelijk cruise control, elektrische ramen, lederen bekleding met stoelverwarming, Airco, Radio CD Speler, Elektrische spiegels + verwarmd.

De auto is in prima staat en maak elke dag stadskilometers i.v.m woon/werk verkeer.
Auto gebruikt ongeveer 1 op 10 in de stad en haalt ongeveer 1 op 12 op de snelweg. Ik vind dit normaal voor een 2.2 en is redelijk snel. Het meeste koppel heb je zo rond de 2500 tot 4000 toeren. De auto heeft 108 KW en 147 pk. Momenteel staat de teller op 156.400 km. Ik heb over het algemeen geen bizarre dingen meegemaakt.
Het voordeel van dit blok is dat er een distributieketting in ligt, en geen riem.

Wat er is vervangen aan de auto: nieuwe olie + olie filter € 89,- 2 Nieuwe aandrijfassen omdat de homokineet kapot was gegaan, € 410,- Verder moet ik om de 2 a 3000 km een halve liter olie bijvullen. Ik vind dit acceptabel.

Wat ik bijzonder vind aan deze auto is de kleur, in daglicht is hij blauw=metallic. 'S avonds word hij donkerblauw. Er zit een sebring uitlaat onder die niet al teveel herrie maakt, past gelukkig bij het karakter van de auto. Verder zit er een K&N openluchtfilter in. En M3 spiegels die verwarmd en elektrisch verstelbaar zijn. (Moet ze nog spuiten omdat er blanke lak opzit) Binnenkort krijgt de auto Angel Eyes en Xenon verlichting.
Ik hoop de auto nog een paar jaar te mogen hebben in mijn bezit.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Winterbandentest 2014 (Advertorial)

Zoek de voordeligste aanbiedingen van alle deelnemers van de AutoWeek Winterbandentest 2014.   Lees verder
  AutoWeek Winterbandentest 2014

ActieAuto

De nieuwe 0% modellen van Opel. Alles d’r op en d’r aan, behalve rente. Wat heeft u nu aan 7, ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf € 7,75 én adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep