Autoreviews  |  Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 2.0 TS+ Business (2012)

Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering5-deurs
Versnellingen6, handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
Km-stand bij aanschaf33 km
Km-stand laatst352 km
Eerste review-invoer26-02-2012
Laatst gewijzigd26-02-2012

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: nee

Vorige autoVolkswagen jetta 1.9tdi 105pk +chiptuning
(Gemiddelde lezerswaardering 29%)

En toen stapte ik in een Mazda (352 km)

Na heel mijn leven in een volkswagen gereden te hebben was het tijd voor iets nieuws.. Na maanden de brochures van de diverse modellen zoals de tiguan en de q3 uit mijn hoofd gelerd te hebben.. Was ik er eindeljk uit.. Het zou de vernieuwde tiguan worden. Totdat ik werd getipt door een vriend met de nieuwe mazda cx-5. Het was even wennen. Mazda..tja..wat moet je daar met een VW hart van zeggen.. Ik bestelde een zwarte, de meest luxe welke tot dusver bestelbaar was, en dat van een paar plaatjes.. Een gewaagde bedoeling..
21 februari kon ik, als één van de eersten de bolide ophalen..

Nu de eerste km's gereden te hebben moet ik zeggen dat het een fijne auto is.. Nu ben ik best verpest met VW. Dit is ook niet te vergelijken. De auto is ruim, lekker groot, maar mist de finishing touch!
Het verbruik is met 8 liter voor 100 km niet echt zuinig te noemen. Wellicht moet de auto nog wat inlopen..

De stoelen zijn ok..maar zijn niet oerdegelijk..zo voelen de stoelen wat goedkoop aan.
Er zitten wel wat leuke snufjes op als een waarschuwingssysteem voor de dode hoek en lane assist..
Alleen om nou te zeggen dat de jap zo degelijk is als een duitser nee.. Zo trillen de spiegels bij 100km/ u en is de auto nog vrij hobdbelig.. Ook is het zeer vervelend dat de stem van de navigatie niet permanent kan uitzetten..

Ik ben erg benieuwd of de auto zuiniger in zijn verbruik wordt..
Ben nog niet super enthousiast..
Wordt vervolgt...
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Andere autoreviews van dezelfde auteur

ActieAuto

Mazda CX-5 trekhaak aanbieding Tijdelijk een afneembare trekhaak cadeau op de Mazda CX-5   Trek er ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep