Autoreviews  |  Saab 9-5 3.0 V6 t SE (2001)

Uitvoering4-deurs
Versnellingen4, automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2006
Km-stand bij aanschaf86.000 km
Km-stand laatst302.000 km
Eerste review-invoer14-11-2011
Laatst gewijzigd14-11-2011
 
Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
 
Vorige autosaab 9-5 2.3 se (G3)
(Gemiddelde lezerswaardering 88%)

Wat kostte mijn derde 9-5 na 200.000 km ? (88.000 km)

Na weer 200.000 km met m'n derde 9-5 heb ik alle kosten van deze 3.0 se eens op een rijtje gezet.
Geeft volgend overzicht over periode sept -2006 t/m okt 2011 5 jaar/215.000 km:
Onderhoud *
A l l e beurten/reparaties
en onderdelen E 14.540,-
over 215000 km = 6,8 ct/km

Vaste kosten per jaar
Afschrijving E 2.000,-
Wegenbelasting " 1.352,-
Verzekering (all risks) " 650,-
Totaal E 4.002,-
over 40.000km/jaar = 10 ct/km

Brandstof
LPG 64ct/ltr > verbruik 1:8 = 8 ct/km

Totaal kosten per km:
6,8 + 10 + 8 = 24,8 ct/km

* Bijzondere kosten o.m.
- 3 x vv distr. riem
- 2 x vv 1 ontst. cassette
- 1 x vv kachel + klep
- 1 x vv pomp lpg tank
- 1 x vv remsch. voor
- 1 x vv remsch. achter
- 1 x vv ophangrubbers
- 1 x vv draagarm rubbers

Preventief: elke 100.000 km olie + filter van aut. versn. bak ververst.
Aanschafprijs in 2006 bij 88.000 km was
11.500,- (van particulier)
Inbouw lpg/lpi installatie kostte 3000,-.
Totale investering dus 14.400 euro.
Restwaarde thans ca. 4000 euro.
Geschatte afschrijving komende jaren 1000/jr.
Auto rijdt soepel, stil en trekt vlot op dankzij soepele automaat, ondanks haar gewicht van ruim 1600 kg. > knappe prestatie van constructeurs!
Alle opties, incl. schuifdak. Enig minpunmtje: geen parksensoren bij deze amarikaanse uitvoering...

Naar mijn ovetuiging zijn de 3.0 liter 6 cilinder motoren (met automaat) per saldo goedkoper in gebruik dan de meer opgevoerde
4 cilinders. Bij vorige 9-5 moesten na 200.000 km de turbo's worden vervangen en
deed ik minder lang met de onstekings cassette's. Zelfs brandstofverbruik (gas 1:8 en benzine 1:10) is gunstiger.
Op naar de 400.000 km !
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.
 
Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.
 
 mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Winterbandentest 2014 (Advertorial)

Zoek de voordeligste aanbiedingen van alle deelnemers van de AutoWeek Winterbandentest 2014.   Lees verder
  AutoWeek Winterbandentest 2014
 
 
 

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep