Autoreviews  |  Opel Corsa 1.4-16V Sport (2007)

Uitvoering5-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
Km-stand bij aanschaf0 km
Km-stand laatst110.000 km
Eerste review-invoer15-06-2011
Laatst gewijzigd16-06-2011

Comfortster vol ster vol ster leeg ster leeg ster leeg
Prestatiesster vol ster leeg ster leeg ster leeg ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige autoFord Fiesta 1.3 futura
(Gemiddelde lezerswaardering 50%)

Opel corsa 1.4 16v Sport (110.000 km)

In 2007 mocht ik van mijn werkgever mijn 1ste leasewagen uitzoeken. In deze tijd bestonden er nog geen hybride auto's of auto's met compacte turbo blokken.
Ook was er maar 1 bijtellingscatagorie van 22%

Ik had toen de keus uit een 4 auto's namelijk de:
Renault Clio
Seat Ibiza
Peugeot 207
Opel Corsa.

De Peugeot 207 was een leuke auto maar je zag er wel erg veel rijden.
Seat ibiza had ik totaal geen klik mee.
Het ging uiteindelijk tussen de Renault Clio en de Opel Corsa.
Uiteindelijk deed de Opel Dealer een betere aanbieding, dus heb ik voor deze auto gekozen.

Ik had gekozen voor de 1.4 16v 90pk sport uitvoering.
Als extra opties had ik gekozen
- Climate Control
- Middenarmsteun
- 17" inch velgen

Het motorblok met 90pk is absoluut geen strepentrekken. Je Kunt echter goed met het verkeer meekomen, maar Gaat het bergop dan kan je beter de rechterrijstrook aanhouden.
Een plaatje extra piepschuim voor de isolatie was geen overbodige luxe geweest. Als je met een snelheid van 120 over de snelweg rijdt moet je het volume van de radio harder zetten.

De 17 inch wielen in combinatie met het sportonderstel is best stug.
Rij je langere stukken over een minder goed wegdek dan merk je dit meteen.
Ik was vrij gesloopt na de 1200 Km richting Italie.

De Corsa heeft een Directe besturing je voelt precies wat er gebeurd.Ook ligt de Corsa door het sportonderstel als een blok op de weg en kunnen bochten harder genomen worden.

Het verbruik dan.
De boorcomputer geeft aan dat ik per 100 km 7,9 liter brandstof verbruikt.
Dit komt neer op ongeveer 1 op 12, dit is mede te wijten aan het ondergemotoriseerd motorblok.
Zodra de snelheid boven de 100 km per uur uitkomt stijgt het verbruik aanzienlijk.

De auto bied ruimte genoeg voor 4 personen echter is de bagareruimte vrij beperkt.
Wel handig is de dubbele laadvloer in de kofferbak.

Problemen heb ik nooit echt gehad in afgelopen 4 jaar, de auto heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Natuurlijk heb ik wat kleine problemen gehad:
- Gaspedaalsensor defect
- aanjager kabel defect
- diverse defecte koplampen
- defecte sensoren voor de katalysator
- defect kachelhuis
- na de bandenwissel had ik opeens water in de banden waardoor het stuur strilde

Omdat het een leasewagen betreft kan ik niet zo veel melden over de gebruikskosten

Mijn huidog leasecontract loopt ten einde en ik heb Opel vaarwel gezegd en gekozen voor een Skoda.

Opel heeft me niks meer te bieden, de Astra Sports Tourer zou een leuke opvolger moeten zijn.
Maar met wat opties gaat de prijs richting de 30k.
Ook is het motorenaanbod ivm 20% bijtelling zeer beperkt.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

ActieAuto

De nieuwe 0% modellen van Opel. Alles d’r op en d’r aan, behalve rente. Wat heeft u nu aan 7, ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep