Autoreviews  |  Opel Corsa 1.4-16V Sport (2008)

Uitvoering3-deurs
Versnellingen4, automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2010
Km-stand bij aanschaf27.839 km
Km-stand laatst30.542 km
Eerste review-invoer09-10-2010
Laatst gewijzigd21-10-2010

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster half ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: misschien

Vorige autoN.v.t. (eerste auto)
(Gemiddelde lezerswaardering 55%)

De eerste maand (30.370 km)

Na het behalen van zowel mijn middelbare schooldiploma als mijn rijbewijs in de zomer van 2010 ben ik per 1 september begonnen aan mijn nieuwe studie met baan. Bij die baan hoorde ook een leaseauto. Voor het begin van mijn dienstverband ook al een auto besteld (een VW Polo 1.2TSI Highline met DSG). Er is momenteel echter één groot probleem met de nieuwe Polo en dat is de levertijd. Verwacht wordt door de VW-dealer dat ‘mijn’ Polo in januari komt. Tot die tijd is de leasemaatschappij zo aardig geweest om mij deze knalrode Corsa ter beschikking te stellen.

In de afgelopen weken natuurlijk vooral zo trots als wat rondgereden in mijn eerste auto. Ik ben pas 18 jaar en dan al zo’n auto, dat is natuurlijk erg leuk. De auto ziet er naar mijn mening erg leuk uit zo in het rood en rijdt prima, niet al te snel door de combinatie van de 1.4 motor en de toch ietwat ouderwetse viertrapsautomaat, maar ik vind het niet erg want op deze manier komt mijn verse rijbewijs minder snel in gevaar. De automaat is voor mij een bewuste keuze i.v.m. de vele files op mijn woonwerk traject.

Deze Corsa is de Sport uitvoering. Dat houdt ongeveer in dat er standaard een mooi setje lichtmetalen velgen onder de auto geschroefd is en dat je plaatsneemt in lekker stevige en goed verstelbare sportstoelen in het overigens nette interieur. Verder is de auto voorzien van Airco, elektrische ramen radio CD met Mp3 speler en AUX-aansluiting, elektrisch verstelbare spiegels en een hele rits airbags. Het enige wat er naar mijn mening echt aan mist is cruisecontrole en ESP, maar verder heeft deze auto alles wat autorijden aangenaam maakt. Dat mag allemaal ook best voor dat geld, want nieuw kost de auto in deze uitvoering toch een ruime 19.000 Euro.

Over de gebruikskosten van deze auto kan ik op het brandstofverbruik tot nu toe na niet veel zeggen omdat het om een leaseauto gaat. Het brandstofverbruik is naar mijn mening toch wat aan de hoge kant. Gemiddeld rijd ik nu over 2500km ongeveer 8,0l op 100km. Dat is toch best veel voor een auto als deze. Het zal wel aan de niet al te moderne aandrijflijn van de auto liggen denk ik. Wel moet er bij het benzineverbruik worden aangetekend dat ik altijd met de airco en de verlichting aan rijd en dat ik niet erg mijn best toe om een zo laag mogelijk verbruik te realiseren, dus in dat opzicht valt het misschien wel weer mee.

Plussen en minnen:

+Leuk om te zien.
+Prettige standaarduitrusting.

+Net interieur.

-Brandstofverbruik redelijk
hoog.

-Overzichtelijkheid van de auto.

- Werking richtingaanwijzer.

Problemen:
Tot nu toe (2500km) geen problemen met de auto gehad.

Onverwachts afscheid (30.542 km)

Sinds dinsdag 12 oktober is de auto (onverwachts) niet meer in mijn bezit. De dag ervoor werd ik namelijk gebeld door de leasemaatschappij dat ze mij de volgende dag al een andere auto kwamen brengen. Dit vanwege het feit dat de Corsa van een autoverhuurbedrijf afkomstig was en de leasemaatschappij dit toch een beetje erg prijzig vond. Daarom rijd ik vanaf die dag in een nieuwe Skoda Fabia 1.2TSI 105pk met DSG. De Corsa heeft mij gedurende een kleine 3000 km op een prettige manier vervoert en heeft ook wat betreft betrouwbaarheid geen enkele steek laten vallen. Op de al eerder aangestippelde kritiek na gewoon een prima karretje! Van de Fabia zal er ook een review worden geschreven zodra ik er iets meer ervaring mee heb opgedaan dan de 1000km die ik er momenteel mee heb gereden.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

ActieAuto

De nieuwe 0% modellen van Opel. Alles d’r op en d’r aan, behalve rente. Wat heeft u nu aan 7, ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep