Autoreviews  |  Citroen C3 1.4 VTi Ligne Business (2010)

Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering5-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
Km-stand bij aanschaf5 km
Km-stand laatst15.000 km
Eerste review-invoer03-06-2010
Laatst gewijzigd28-06-2011

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige autoSuzuki Swift
(Gemiddelde lezerswaardering 76%)

Wat een fijne auto! (7.500 km)

Vanaf de eerste foto's van de nieuwe Citroen C3 waren we gelijk helemaal weg van deze auto. We hebben nu ook ruim een jaar een Citroen C5 waarover we uitermate tevreden zijn en dat heeft ons over de streep getrokken om onze betrouwbare japanner in te ruilen tegen deze nieuwe C3.

We hebben de C3 wel nog vergleken met een VW Polo, ook een mooie en degelijke auto, maar die kwam met dezelfde opties ruim 3000 euro duurder uit dan deze Citroen. Uiteraard zal de Polo restwaarde technisch wel beter zijn, 3000,- verschil in aanschaf is ook erg fors.

De uiteindelijke keuze is gevallen op de Citroen C3 1.4 VTI Ligne Business (ja die kan je als particulier ook gewoon kopen!)
Compleet met blue tooth, lichtmetalen velgen, climate control, parkeersensoren achter etc. Als optie wel de panoramische voorruit besteld, echt een aanrader!
Motor:

De 1.4VTI (95 pk) presteert zeker voldoende, je komt vlot mee in het verkeer. In alle (5) versnellingen trekkracht genoeg. De auto is beduidend sneller dan onze vorige auto, de (toch ook 92 pk) Swift. De motor is mooi stil en verbruik ligt momenteel op 7.2 liter per 100 km volgens de boordcomputer (is 1:13,9) en dat is exact gelijk aan het verbruik van de Swift. En dat terwijl de Citroen toch 80 kg zwaarder is.

Bediening:

Er zit erg veel op en aan in deze auto, de eerste paar dagen de meeste functies geactiveerd en uitgevogeld. Blue tooth gekoppeld, ipod gekoppeld (USB en AUX aansluiting zijn standaard in deze uitvoering) en alles is via de knoppen achter het stuur te bedienen. Cruise control (ook standaard) werkt makkelijk en gebruiken we veel. Radio zenders kun je makkelijk vastleggen. Als je de ipod aansluit, kun je via de stuurbediening ook door de muziekmappen gaan en dus je aandacht bij de weg houden.
Geluid van de audio installatie is van een prima kwaliteit!

Rijden:
De auto rijdt lekker soepel en stil. De stoelen zitten heerlijk. Koets helt licht over in bochten, maar zeker niet hinderlijk. Harde wind hebben we nog niet gehad, kan ik nog niets over zeggen.
Stuurbekrachtiging is van de lichte soort en centreert wel heel erg als je een bocht hebt genomen. Stuur wil liefst direct terug naar de middenstand lijkt wel. Eerste week wel aan moeten wennen hoor, maar nu ben ik het gewoon gaan vinden. Weinig wind- en bandengeluiden in het interieur, motor blijft tot 120 km/h op de achtergrond, daarboven wordt hij beter hoorbaar. (maar nog steeds beduidend stiller als de Swift!)

Overall:

Wij zijn erg tevreden over deze auto, hij heeft onze verwachting nu al overtroffen. Comfortabel, luxe en zuinig!

Update 27-07-2010 / 2250 km:
Auto wordt steeds plezierige in de omgang lijkt wel. Ik laat mijn C5 af en toe graag staan om in de C3 te rijden. Het geluid van de blue tooth carkit mag beter, maar da's dan ook het enige dat ik op de auto kan aanmerken.

Verbruik blijft constant rond de 1:13,9 / 1:14.

Ik zal binnenkort foto's maken en deze op de site zetten.

07 december 2010 / 7.500 km
De auto blijft heerlijk comfortabel om mee te rijden. De 1.4 lijkt ook steeds vlotter te worden, je kunt zowaar lekker scheuren met deze auto!
De panoramavoorruit is echt geweldig, beleef je elke dag plezier van, een aanrader voor potentiele kopers om deze echt mee te bestellen!
Verbruik zit net iets boven de 1:14, netjes gezien gewicht en hoogte van de auto.

probleemloos (15.000 km)

Inmiddels hebben we de auto zo'n 14 maanden in bezit. Er heeft zich nog geen enkel probleem voorgedaan. Een heerlijke probleemloze auto!
Geen rammels, niet al te veel motorlawaai en windgeruis, we zijn gewoon erg tevreden over onze aankoop!
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

ActieAuto

Drive-In deals op de zuinig Citroën C3 Collection KOM VERDER MET DE CITROËN C3 COLLECTION Met ...

Verkoop je auto

Binnen 2 minuten je auto te koop zetten?

Verkoop je auto al vanaf Ä 7,75 ťn adverteer op AutoWeek en Auto Trader.
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep