Autoreviews  |  Hyundai Accent 1.5i GS (2001)

Uitvoering3-deurs
Versnellingen5, handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2009
Km-stand bij aanschaf108.277 km
Km-stand laatst130.867 km
Eerste review-invoer17-03-2010
Laatst gewijzigd10-02-2012
 
Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: misschien
Auteur
Vorige autorenault laguna 2.0 rxe
(Gemiddelde lezerswaardering 79%)

Prijs/kwaliteit verhouding? (109.317 km)

Ik wou naast onze renault laguna uit 1994 een goedkoper/zuinigere auto om heen en weer naar het werk te kunnen rijden. De hyundai accent rally (sport wordt hij ook wel genoemd) ziet er leuk uit met wat spoilers, sportvelgen en witte tellerplaten. Ook zit er standaard airo, stuurbekrachtiging, electrische ramen en electrische spiegels (en verwarmd) op. Motorisch is hij ook wat sterker (102 pk i.p.v. 90 pk) Ook de prijs stond me wel aan. De auto stond bij een hyundai dealer te koop met garantie. Na een proefrit was de keuze snel gemaakt, de onderhoudshistorie was grotendeels aanwezig.

Rijgedrag:

De auto heeft een goed weggedrag en voelt goed aan. De stuurbekrachting voelt wel vrij licht en zou een tikkeltje zwaarder mogen zijn. Het schakelen gaat zeer soepel. Er is wel een bijgeluid van de achterbanden te horen omdat deze gecupped waren. Dit schijnt een veel terugkerend probleem te zijn bij dit model is mij verteld bij een bandenspecialist en is eigenlijk niet goed te verhelpen.

Comfort:

In de auto is wel goed merkbaar dat er over bijvoorbeeld hobbels in de weg gereden wordt. Deze voel je zowel aan het stuur als aan de auto zelf (vering). De bestuurdersstoel is opvallend goed verstelbaar. Er is veel opbergruimte aanwezig voor kleine spullen door grote ruimte in de portieren. Het dashboardkastje is ook redelijk. De bediening van de instrumenten is goed behalve die voor de achterruitenwisser, deze moet bedient worden vanaf een dashboardknopje dat tijdens het rijden lastig te bereiken is. Wanneer de airco aanslaat is dat wel te merken met optrekken dan houdt de motor voor het gevoel wat in.


Onderhoud:

109317 km
Spruitstuk gescheurd, gelasd onder garantie.

110317 km
Wiellager rechsvoor vervangen onder garantie.
Motor loopt onregelmatig, dashboard verlichting werkt niet meer.
Auto nagekeken onder garantie. Dashboard verlichting gerepareerd onder garantie.
Nieuwe achterbanden vanwege bijgeluid. (niet onder garantie)

110600 km
Motor loopt nog steeds onregelmatig, opnieuw nagekeken door dealer niks te vinden volgens dealer. Zegt zelfs dat het zo hoort.

124500 km
Bij andere dealer de auto een beurt laten geven, remschijven gereinigd. Motor loopt nog steeds onregelmatig, af en toe motorstoringslampje (checkengine)

Tijdens de gehele periode van een half jaar dat ik hem heb gehad tot zes keer toe voorlampen vervangen. Na bij een ander bedrijf te zijn geweest is hun conclusie dat waarschijnlijk bij het lassen van het uitlaatspruitstuk de accupolen niet losgehaald zijn wat ergens schade heeft aangericht aan bedrading en/of computer. Wat onregelmatig lopen veroorzaakt en doorbranden verlichting. Om dit allemaal na te zoeken kost een hoop tijd en geld de auto verkocht aan de handel. Omdat deze auto een rally uitvoering is (16v DOHC ipv 12v SOHC) waar er weinig van gemaakt zijn is de onderdelenprijs behoorlijk duurder. Het spruitstuk is al 1250 euro vandaar dat de vorige dealer het geprobeerd heeft te lassen. Ook andere onderdelen zijn wat duurder dan bij de standaard uitvoering. Iets om rekening bij te houden bij de aanschaf van deze special edition.

auto verkocht (124.500 km)

De auto is verkocht.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.
 
Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.
 
 mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious
 
 
 
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep