Autoreviews  |  Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V Distinctive (2002)

Uitvoering4-deurs
Versnellingen6, handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
Km-stand bij aanschaf75.000 km
Km-stand laatst0 km
Eerste review-invoer29-09-2009
Laatst gewijzigd29-09-2009

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Kostenster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster half
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige autoFiat Punto GT Turbo (1997)
(Gemiddelde lezerswaardering 23%)

Levensloop Alfa 166 V6

Toen ik de Alfa 166 2.5 V6 aanschafte na de monster GT Turbo was het wel even wennen aan een 'tragere' grotere auto. Ik heb toen bewust deze auto gekocht omdat ik toen veel km deed. Qua rijden is deze auto echt fantastisch ,ook in de bochten bij een redelijke snelheid helt de auto niet over en is de wegligging zeer goed. De stoelen zitten ook zeer confortabel, na enkele uren rijden kom je nog fris uit deze auto wat niet van vele andere mrken kan gezegd worden. Benzineverbruik , tja daar hoor je niet over te klagen als je zo'n auto wil, dat weet je van voorheen. Kosten die ik aan de Alfa heb gehad zijn buiten normale onderhoudskosten tot 175000km zijn
1 koppeling + vliegwiel wat nogal prijzig was, maar een koppeling reken ik onder normale slijtage. 2 deursloten vervangen wat een zwak punt is bij deze auto's maar die zijn niet al te prijzig.
Verder alleen maar plezier. De auto heb ik toen met pijn in het hart verkocht daar ik naar het buitenland verhuisde.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep