Autoreviews  |  Mitsubishi Grandis 2.4 Intense (2007)

Impressiefoto - de beschreven auto kan er anders uitzien
Uitvoering5-deurs
Versnellingen4, automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
Km-stand bij aanschaf0 km
Km-stand laatst147.000 km
Eerste review-invoer30-03-2007
Laatst gewijzigd27-12-2013

Comfortster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Prestatiesster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Betrouwbaarheidster vol ster vol ster vol ster vol ster vol
Kostenster vol ster vol ster vol ster leeg ster leeg
Overall waarderingster vol ster vol ster vol ster vol ster leeg
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Auteur
Vorige autoRenault grand espace
(Gemiddelde lezerswaardering 82%)

ERVARINGEN (50.000 km)

Sinds kort zijn we in het bezit van deze nieuwe Mitsubishi Grandis. Het is een actiemodel, in-sport genaamd. Voordeel is een aantal voordelige extra’s zoals aluminium-sierlijsten rondom, ESP en tractioncontrol, airbags voor en ook op de 2e zitrij. Uitwendig een zeer fraai model, je krijgt niet de indruk dat je hier met een MPV te maken hebt. Toch is dit wel zo, de binnenruimte is fors, zeker genoeg voor onze 4 kinderen (resp 8 jaar, 6jaar, 5jaar, en 6 maanden) op dit moment. We hebben vele auto’s vergeleken maar dit leek ons de beste keus omdat we een betrouwbare auto wilden na een auto met veel problemen (Renault Espace). Helaas hebben hebben de andere Japanse merken op dit moment geen grote MPV.
De instap is naar de 3e zitrij is even wennen, maar is wel makkelijk als je even wat geoefend hebt. De kinderen op de 3e rij zitten goed, het zijn volwaardige stoelen die ook nog eens ingeklapt kunnen worden als je een andere opstelling wenst. Bagageruimte is er wel voldoende, voor vakanties zal er zeker een dakkoffer bijmoeten en evt nog een aanhanger, maar dit is maar 2x per jaar.
De rijeigenschappen zijn zeer goed te noemen. De 2.4 l motor kwijt zich goed van zijn taak, inhalen is daardoor geen probleem. Het is een automaat en dat rijdt erg comfortabel. Je merkt subtiele schakelschokjes, zeker niet opvallend. Pas boven de 3000 toeren gaat ie wat lawaai maken. Over het algemeen is het voldoende een rustige rijstijl te hanteren en rijdt ie fantastisch zonder geluid haast. Op de snelweg ook stabiel, wel moet je af en toen even corrigeren maar ook dat is niet hinderlijk. Hij zoeft over de weg. Sturen is aangenaam en direct genoeg. Overhellen is er niet bij (komt ook doordat er weinig windgevoeligheid is omdat ie laag is).
Kortom we zijn zeer in onze nopjes met deze wagen. Ik zou zeker iedereen de benzine-automaat aanbevelen omdat het een erg comfortabel gevoel geeft.

Verbruik: tot nu toe 1liter op 9 km. Valt wat tegen, maar hij is natuurlijk nog niet ingereden en het blijft natuurlijk een zware MPV met een stevige motor.

Update 1; aug 2007: Ook na 10.000km tevreden. In de bergen op vakantie geweest, de trekkracht is ruim voldoende. De automaat schakelt later op bij hellingen, alleen bij afdalen moet je zelf schakelen om op de motor beter te kunnen afremmen. Verder is het ietwat krap met 4 kinderen op vakantie. Dakkoffer en aanhanger zijn denk ik wel noodzakelijk dan. Ander nadeel is dat je met een kinderstoel de stoel op de 2e zitrij niet goed naar voren kan zetten om naar de 3e rij te kunnen instappen. Maar iedereen zit wel ruim en we kunnen er wel een tijdje mee door. Update 2; november 2007, ook na 15000 km zeer tevreden. Eigenlijk steeds meer. Over de ruimte in de auto: Met 4 kinderen is het goed te doen allemaal, veel ruimte. Pluspunt is ook dat als je een andere indeling wilt, je niet de stoelen eruit hoeft te halen maar de achterste 2 even in de bodem kan laten zakken. Ik zou gezinnen met 3 of 4 kinderen zo’n auto echt aanraden. Wij zijn er erg content mee, ook al waren we een Espace gewend!

PROBLEMEN (60.000 km)

Geen. Verwachten we voorlopig ook niet.
Update 1; aug 2007: na een vakantie naar Oostenrijk zitten we nu op 10.000 km. Geen enkel probleem gehad. Geen elektronische storingen zoals we wel eens hadden met onze vorige auto (Renault Espace). De Japanners kunnen dit als enige volgens mij.
Update 2; november 2007: 15.000km-beurt gehad, geen problemen. Geen enkel mankement of wat dan ook gehad, kortom; zeer tevreden, het is net een Toyota.
Update 3; juli 2008. We staan voor de lange rit naar Italie deze zomer. km stand nu 25000, geen bijzonderheden te melden. De auto wordt voor kleine ritjes veel gebruikt maar dit geeft geen enkel probleem. Ook een vakantie naar Duitsland laatst ging uit de kunst. Geeft een goed gevoel dat je zonder storingen of pech onderweg kunt zijn. Na de vakantie volgt bericht hoe de betrouwbaarheid zal blijven. We verwachten geen problemen.
Update 4; juli 2009. Zoals iemand anders al schreef over deze auto; het wordt saai, er zijn nog steeds geen problemen te melden. De auto is nu ruim 2 jaar oud, km-stand nu bijna 50.000. Deze week preventief halogeenlampen vervangen voor, verder hebben we op de autoradio een Ipod-aansluiting laten maken. Erg handig voor de vakantie. We gaan altijd met een bagagewagen op vakantie, trekkracht is ruim voldoende. Sowieso is deze wagen snel en krachtig, je kunt er vlot mee inhalen zodat het veilig blijft. Minpuntje blijft het verbruik, op korte ritjes 1:8, snelweg 1:10 maximaal eruit te persen. We zijn nog steeds erg tevreden ondanks dit, als je er lang in blijft rijden zonder mankementen haal je de meerkosten qua verbruik er makkelijk weer uit. We willen proberen minstens 10 jaar te rijden en deze wagen.
Tip; Zend uw inzending weer in voor de tevredenheidstrofee van autoweek. Op die manier komt deze auto er weer bij te staan. De vorige keer haalde hij een 2e plaats bij de MPV's! Insturen dus uw gegevens!!
UPDATE feb 2010: Nu inmiddels 60000 op de klok, bijna een beurt weer nodig. Geen problemen gehad opnieuw. Ondanks het soms wilde gebruik van interieur door mijn 4 kinderen zelfs geen problemen met de stoelen. Het enige wat gebeurd is dat de opbergmappen achter de voorstoelen wat kapot gaan, maar dat is ook wel logisch lijkt me. Verder bevalt ie prima, klein minpuntje blijft het stevige verbruik, met korte ritten van en naar school soms 1 op 7. Maar goed, hij laat ons nooit in de steek en dat vind ik toch heel wat waard, een trouwe metgezel inmiddels, deze Mits.
Ander puntje nog: de lak wordt op sommige plaatsen wat wit (kleur blauw metallic) gek genoeg, ik ga binnenkort de dealer vragen wat dit kan zijn.

update feb 2010 (60.000 km)

update oktober 2010 (72.000 km)

Even kort: nog steeds zeer tevreden, geen problemen gehad. Beurt vlak voor de vakantie naar Oostenrijk en Tjechie liet geen problemen zien. Minpuntje is de bekleding: de achterzijde van de voorstoelen laat wat los, is nog wel te herstellen. De auto wordt bij ons ook erg intensief gebruikt. Dagelijks 4 kinderen naar school brengen. Mechanisch houden de stoelen zich goed, ook al "rammen" de kinderen er flink mee.
Over 2 weken naar Zwitserland met aanhangwagen (bagage), wordt vervolgd.
Tip voor de voorruit: gebruik rain kleer van Turtle en je hoeft op de snelweg niet meer te wissen. De regen waait er gewoon af. Veel beter zicht!

einde loopbaan (147.000 km)

7 jaar lang bijna heeft hij zijn trouwe dienst bewezen, onze "Mits". Gebleken super betrouwbare auto, we hebben er al die jaren niks mee gehad. Alleen beurten en enkele slijtage-reparaties. Ook nu nog is ie als 2e hands een absolute aanrader want we hadden er zo nog een paar jaar in door kunnen rijden.
Vanwege fiscale voordelen zijn we nu overgegaan tot de aankoop van een Toyota Prius Wagon voor ons gezin met 4 kinderen.
wij blijven zweren bij Japans voorlopig, laat je nooit in de steek.

Zie de review bij de Toyota.
De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. Sanoma Media Netherlands B.V. (“Sanoma”) kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.
Het is niet toegestaan zonder toestemming van Sanoma de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gebruikers geven Sanoma een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het commercieel gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van de gebruikersbijdragen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de website www.autoweek.nl en aanverwante activiteiten van Sanoma, waaronder publicatie in print en het promoten en verder verspreiden van de website (en daarvan afgeleide werken waaronder in print), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook.

mail naar een vriend plaats dit bericht op nujij plaats dit bericht op linkedin plaats dit bericht op digg maak een bookmark op delicious

Winterbandentest 2014 (Advertorial)

Zoek de voordeligste aanbiedingen van alle deelnemers van de AutoWeek Winterbandentest 2014.   Lees verder
  AutoWeek Winterbandentest 2014

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep