Advertorial  |  Nieuwe Mazda6 met A-label en 20 % bijtelling

Mazda 6
4 december 2012  |  00:00

Nederland is het eerste land ter wereld waar de gloednieuwe Mazda6 onlangs werd gelanceerd. Het is het tweede model van de compleet nieuwe 6e generatie Mazda’s.

De eerst leverbare versie is de Sportbreak TS+ met Lease Pack met 2.0 liter benzinemotor met 145 pk, A-label en 20 % zakelijke bijtelling voor een prijs van € 31.990,-. Alle versies van de nieuwe Mazda6 hebben een A-label, met uitzondering van de Sportbreak diesel automaat.

Vanaf januari zal in Nederland ook de Mazda6 Sedan leverbaar worden, zowel met benzine- als met dieselmotor. Prijzen beginnen voor beide carrosserievarianten bij
€ 28.990,-. Vooral de handgeschakelde versie met de SKYACTIV-D 2.2 liter dieselmotor met 150 pk zal dan veel belangstelling krijgen, gezien ook de daarop geldende 20 % zakelijke bijtelling. Bovendien heeft de klant dan ook nog eens de keuze uit vijf uitrustingsniveaus, met als belangrijkste de TS+ met Lease Pack of de GT-M, de meest luxe uitvoering met standaard onder meer lederen interieur, 19 inch wielen, Bose® audio en een achteruitrijcamera. Vanaf januari zijn ook meteen de dieselversies van de Sportbreak beschikbaar, maar voorlopig alleen voorzien van de zestraps automatische versnellingsbak. De handgeschakelde versies volgen enkele maanden later.

Topmodel

Topmodel van de complete line up van de nieuwe Mazda6 is de GT-M met de nieuwe SKYACTIV-G 2.5 liter benzinemotor met 192 pk. Verkrijgbaar als Sedan en als Sportbreak en standaard voorzien van automaat met schakelflippers achter het stuurwiel, sunroof en de nieuwe Mazda Radar Cruise Control, die een veilige afstand aanhoudt tot voorliggend verkeer tot snelheden van 200 km/u, door waar nodig te remmen en de snelheid aan te passen. Deze topmodellen zijn, evenals alle dieselversies en de andere GT-M modellen, ook voorzien van i-ELOOP, het nieuwe regeneratieve remsysteem van Mazda, waarbij elektriciteit wordt teruggewonnen bij snelheidsvermindering en afremmen.

i-ACTIVSENSE

De nieuwe Mazda6 is uitgerust met een scala aan technologieën onder de naam
‘i-ACTIVSENSE’, die uitstekende veiligheidsprestaties leveren onder alle rijomstandigheden. Mazda's ‘i-ACTIVSENSE’ omvat een groep geavanceerde veiligheidstechnologieën, ontwikkeld in lijn met Mazda Proactieve Veiligheid, die gebruik maken van verschillende detectieapparaten, zoals radars en camera's. Het zijn allemaal hypermoderne systemen die de bestuurder helpen mogelijke gevaren te herkennen en een aanrijding helpen voorkomen, of in ieder geval de ernst van de situatie, indien een aanrijding onvermijdelijk is, aanzienlijk verminderen.

Mobiele showroom

Waar men ook is, overal ter wereld kan men nu een goede indruk krijgen van het nieuwe vlaggenschip van Mazda via de mobiele showroom app. In de eenvoudig te gebruiken mobiele showroom kunnen klanten de exterieurkleuren, lichtmetalen velgen en interieurbekleding selecteren van de volledig nieuwe Mazda6, voor zowel de Sedan als de Sportbreak. Dankzij de uitstekende beeldkwaliteit en met behulp van de camera-functie kan men een ‘momentopname’ van de naar wens samengestelde auto opslaan en versturen. De app omvat ook een informatiesectie om de belangrijkste veiligheidsvoorzieningen, de infotainmentfuncties en meer van het nieuwste model te leren kennen. Gebruikers kunnen daarnaast door één simpele klik een bezoek brengen aan de website van Mazda.

De app is ontworpen voor verschillende Apple en Android-apparaten** en biedt een hoge resolutie beeld, geschikt voor binnen en buiten weergave, met een 360° rotatie. De app geeft een dusdanig beeld van de werkelijkheid dat het lijkt alsof je in de showroom in de nieuwe Mazda6 zit. De gratis app kan worden gedownload van Apple's App Store en bij Google Play voor Android.

Kijk hier voor meer infornatie

 

Foto's en video's bij dit artikel

Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6
© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden - Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep